مزایای مصرف آسپارتام

خواص مصرف آسپارتام

حقیقت در مورد آسپارتام این است که فواید زیادی به همراه دارد. بیشتر آنها به میزان کم کالری آن، طعم و این واقعیت مربوط می شود که آسپارتام باعث افزایش سطح گلوکز در خون نمی شود. مزایای مصرف آسپارتام شامل موارد زیر است:

  • نیاز به مقدار کمی از آن دارید

برخلاف سایر شیرین کننده های مصنوعی، آسپارتام کالری را طی فرایند متابولیک آزاد می کند.( در هر گرم حدود ۴ کیلو کالری) این همان سطح ساکارز است. با این وجود، برای داشتن طعم شیرین فقط به مقدار کمی آسپارتام احتیاج دارید، به این معنی که در سطوح ناچیز کالری در بدن نقش دارد.

آسپارتام طعم غذاها را تقویت می کند

آسپارتام با طعمی شکر مانند همراه است و همین امر باعث بهبود طعم مرکبات و میوه در نوشیدنی ها و غذاها می شود. هنگام استفاده در آدامس  آسپارتام به طولانی شدن شیرینی چهار برابر نسبت به گزینه های شیرین کننده قند کمک می کند.

  • طعم ماندگار

یکی دیگر از مزایای مصرف آسپارتام این است که بر خلاف ساکارز، شیرینی آسپارتام بیشتر می ماند. به همین دلیل است که به طور معمول با دیگر شیرین کننده های مصنوعی مانند پتاسیم استسولفام ترکیب می شود تا طعمی شبیه به قند معمولی داده شود.

  • آسپارتام را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم استفاده کرد

از آنجا که این ماده سالم قلمداد می شود، می توانید آسپارتام را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از دیگر مزایای مصرف اسپارتام  این است که به شما کمک می کند کالری که از شکر مصرف می کنید را جایگزین یا کاهش دهید در حالی که هنوز همان طعم فوق العاده را دریافت می کنید. همچنین دستور العمل های زیادی وجود دارد که می توانید شیرین کننده های کم کالری را انتخاب کنید. مطالعات نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام می توانند به کاهش وزن کمک کنند و ممکن است به افرادی که دیابت نوع ۲ مبتلا هستند مفید باشد. با این حال، محققان مدتهاست که دوز توصیه شده ایمن (۴۰ میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن در روز) و عوارض جانبی بالقوه آن را مورد بحث قرار داده اند.

فروش آسپارتام
  • فاقد کربوهیدرات است

هرکسی که از بیماری قند خون رنج می برد باید تلاش کند تا سطح قند خون را پایین بیاورد و عاقلانه  آن است که از مصرف کربوهیدرات جلوگیری کند. آسپارتام حاوی هیچ کربوهیدراتی نیست و بنابراین هیچ تاثیری در سطح قند خون ندارد.

  • هزینه کمتر برای تولید کنندگان

تولید کنندگان نوشیدنی برای افزودن طعم به محصولات خود فقط باید از مقدار کمی از آن استفاده کنند. این بدان معنی است که هنگام تولید کالاهای خود مجبور نیستند متحمل هزینه های اضافی شوند.

  • آسپارتام برای افرادی که از دیابت رنج می برند مفید است

کسانیکه دیابت دارند در خوردن و نوشیدن باید احتیاط کنند تا سطح قند خون خود را کنترل کنند. علاوه بر این، بخشی از مدیریت دیابت شامل حفظ وزن سالم است، برای دستیابی به هر دو، باید محصولاتی با کالری و قند کم و را مصرف کرد، که بعضی اوقات به معنای مصرف محصولات با شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام است.

کسانی که دیابت دارند باید اولین قدمی که برمی دارند این است که کالری خالص را از رژیم خود حذف کنند که اغلب شامل شکر است.به طور کلی، شیرین کننده های مصنوعی ممکن است برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مفید باشد، با این حال، بهتر است که از پزشک خود سوال کنند. بر اساس یک مطالعه، موش هایی که از آسپارتام تغذیه کردند،  توده های بدنی کمتری داشتند. یک نکته جالب در مورد این بود که این موشها دارای باکتری های روده بزرگ و همچنین افزایش قند خون بودند. این افزایش قند خون نیز به مقاومت به انسولین مرتبط است.

بدون شک آسپارتام برای افراد مبتلا به دیابت مفید است و آنها را قادر به لذت بردن از غذاهای شیرین مزه بدون کربوهیدرات می کند. از آنجایی که کالری در مقادیر معمول مصرف نشده است، می تواند بر میزان قند خون و یا افزایش وزن تأثیری نداشته باشد.

  • به مبارزه با پوسیدگی دندان کمک می کند

همچنین به افراد توصیه می کنند ۲۰ دقیقه بعد از غذا آدامس های بدون قند را بجوید. به گفته برخی پزشکان، این کار به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

مفید بودن آسپارتام در کاهش وزن

با شیوع بالای اضافه وزن و چاقی و مشکلات مربوط به سلامتی، متعادل سازی کالری دریافتی با فعالیت بدنی کلید کاهش و حفظ وزن سالم است. یافتن راه هایی برای کاهش کالری دریافتی بدون از بین بردن طعم و لذت غذا خوردن نکته اساسی است.

تجزیه و تحلیل مطالعات نشان داد که آسپارتام با کالری منظم با نسخه های کم کالری منجر به کاهش وزن متوسط ​​می شود. در بررسی دیگری که بر روی ۱۶ مطالعه انجام شد، نشان داده شد که غذاها و نوشیدنی های شیرین شده با آسپارتام به جای قند، راهی موثر برای کاهش و حفظ وزن بدون کاهش طعم دلپذیر رژیم غذایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *