آیا افزودن اسید سیتریک به چای باعث فرسایش مینای دندان می شود

اسید سیتریک موجود در لیمو

اکثر افراد اضافه کردن آب لیمو یا لیمو به چای را تجربه کرده اند، اثر اضافه کردن اسید سیتریک در چای سیاه ظاهر می شود و باعث تغییر شیمیایی فوری در چای می شود که معمولا رنگ چای کم رنگ تر و  اما ترش تر می شود. گاهی اوقات در ترکیبات گیاهی، اسید سیتریک را به چای اضافه می کنند. به عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد. اسید سیتریک سبب حفظ طراوت و جلوگیری از تشکیل باکتری ها می شود.

اسیدسیتریک یک اسید آلی معمولی است که به عنوان اسید اصلی شناخته شده است که عطر و طعم ترش را برای میوه های مرکبات مثل لیمو و پرتقال به ارمغان می آورد. این مکمل غذایی معمول و سالم است که برای افزودن عطر و طعم ترش به غذا و نوشیدنی استفاده می شود. نوشیدنی های اسیدی  ممکن است مینای دندان را دچار فرسایش کنند، پس بهتر است دندان های خود را بعد از نوشیدن یک فنجان چای گیاهی تمیز کنید. هر چند اسید سیتریک در چای بسیار پایین است.

اسید سیتریک در چای

اسید سیتریک در چای

لیمو میوه بسیار اسیدی است. آب لیمو pH حدود ۲ دارد و یکی از اسیدی ترین مواد غذایی است. اسیدیته معمولا با pH اندازه گیری می شود و آب خالص pH برابر با ۷ است و اسیدها با pH پایین تر از۱ دارند. یک مطالعه نشان می دهد که اسیدیته چای سیاه حدود ۴٫۹ است. بررسی ها بر روی  مضرات و فواید اسید سیتریک  در اسیدیته چای بر مینای دندان نشان می دهند که سطح اسیدیته در چای سیاه به اندازه کافی پایین است و هیچ خطر نابودی مینای دندان ایجاد نمی کند و بنابراین چای می تواند یک جایگزین امن برای افرادی باشد که می خواهند نوشیدنی های اسیدی را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *