نقش کلسیم کلرید در تولید پنیر

پویاویژن، تامین کننده کلسیم کلرید، تجربۀ بهترین خرید مواد اولیه غذایی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد؛  در ادامه با ما همراه شوید. 

 پنیر یکی از فراورده‌های لبنیات است که بطور گسترده‌ از انواع مختلف شیر تهیه می‌شود. این ماده را از دلمه‌ شدن شیر گاو، گاومیش، شتر، بز و گوسفند تهیه می‌کنند. فروش کلسیم کلرید غذایی که یک ماده معدنی طبیعی است و در ترشی، تنقلات، نوشیدنی‌ها و انواع پنیر استفاده می‌شود، در پویاویژن صورت می‌گیرد. یکی از کاربرد‌های بسیار رایج کلرید کلسیم در فرایند تهیه پنیر است. این ماده به عنوان یک عامل سفت‌ کننده عمل می‌کند و باعث پایداری و تراکم بیشتر پنیر می‌گردد.

فراتر از آن، برای تنظیم فرآیند جداسازی دلمه و آب پنیر نیز بسیار مفید است. مقدار کمی کلرید کلسیم را می‌توان به شیر اضافه کرد که هم محتوای کلسیم و هم سطح pH آن را تغییر دهد که به نوبه خود خواص پنیر ساخته شده را تغییر می‌دهد. در این مجلۀ آموزشی از پویا ویژن، بهترین تامین کننده مواد اولیه غذایی، قصد داریم تا نقش کلسیم کلرید در تولید پنیر را برای شما عزیزان شرح دهیم. 

تأثیرات مثبت کلسیم کلرید در تولید پنیر

افزودن کلراید کلسیم به شیر تأثیرات مثبتی در تولید پنیر دارد؛ زیرا زمان انعقاد را کاهش می‌دهد، دلمه‌های پنیر را سفت‌تر می‌کند و عملکرد آن را افزایش می‌دهد. اگر از شیر هموژنیزه و پاستوریزه برای تولید پنیر استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد نیاز به افزودن کلرید کلسیم دارید. فرآیند‌های تولید پاستوریزاسیون، حرارت دادن و سرد شدن سریع شیر، نیاز به تعادل مجدد محتوای کلسیم شیر دارد و بهتر است بدانید که همگن شدن باعث کاهش مقدار کلسیم شیر شده و می‌تواند بر خواص لخته شدن آن تأثیر بگذارد.

این امر با انعقاد کندتر شیر پس از افزودن مایه پنیر قابل توجه خواهد بود، که باعث ایجاد دلمه پنیر می‌شود. در صورتی که اگر سطح کلسیم در شیر بسیار پایین باشد، دلمه‌ای روی آن نخواهد بست. 

وارد کننده کلسیم کلرید

با خرید باکیفیت‌ترین مواد اولیه صنایع غذایی از پویاویژن، بهترین وارد‌ کننده کلسیم کلرید، در فرایند تولید پنیر سطح کلسیم به تعادل بازمی‌گردد و انجام این کار باعث سفت‌تر شدن دلمه پنیر می‌شود و بریدن آن را آسان‌تر خواهد کرد. اگر از شیر محلی به جز شیر بز استفاده می‌کنید، نیاز کمتری به کلسیم کلراید دارید؛ اما شیر بز در بدن حیوان یک فرآیند همگن‌سازی طبیعی را طی می‌کند و بدون CaCI2 ممکن است دلمه تولید شده ضعیف باشد. 

کلراید کلسیم اغلب با شیر خام گاو نیز به عنوان شرایط مختلف تغذیه استفاده می‌شود. به عنوان مثال تغذیه گاو در زمستان و سلامت آن می‌تواند بر سطح کلسیم شیر تأثیر بگذارد. در نهایت، اینکه آیا برای شیر تازه و خام به کلسیم کلراید از مواد اولیه صنایع غذایی، نیاز دارید یا خیر، صرفاً به کیفیت شیر بستگی دارد. 

مقدار مجاز کلراید کلسیم برای تولید پنیر

۲. ۵ میلی لیتر برای ۱۰ لیتر شیر یا ۱ الی ۲ گرم برای ۱۰ لیتر شیر، یک مقدار مجاز می‌باشد. این ماده معمولاً قبل از شروع فرآیند تولید پنیر به شیر اضافه می‌شود. با هم زدن به آرامی در آن حل می‌شود و سپس مایه پنیر را می‌توان به آن اضافه کرد. 

نقش وارد کننده کلسیم کلرید در تولید پنیر

برای تولید پنیر نیاز به اضافه کردن نمک برای کمک به انعقاد پروتئین شیر، به ویژه هنگام استفاده از شیر پاستوریزه است. شیر پاستوریزه شیرین، کلسیم را کاهش می‌دهد. اضافه کردن کلرید کلسیم به انعقاد آن کمک می‌کند و پنیر را تشکیل می‌دهد. انواع پنیر‌ها، از جمله پنیر‌های نرم مانند موتزارلا و پنیر‌های سخت مانند چدار، شامل کلرید کلسیم هستند. کاربرد کلرید کلسیم این است که یون کلسیم را به شیر اضافه می‌کند و در طی فرایند تولید پنیر، حالت اسیدی آن افزایش می‌یابد، مولکول‌های پروتئینی در شیر تقویت می‌شود، عملکرد پنیر به میزان ۲ تا ۳ درصد افزایش می‌یابد. 

فروش کلسیم کلرید

مقدار مصرف کلسیم کلرید برای افراد

مجوز مصرف کلسیم کلرید با توجه به سن و جنس شما به شرح زیر می‌باشد. 

  • ۲۰۰ میلی گرم در روز برای نوزادان تا ۶ ماه 
  • ۲۶۰ میلی گرم در روز برای نوزادان ۷ تا ۱۲ ماهه 
  • ۷۰۰ میلی گرم در روز برای کودکان ۱ تا ۳ ساله 
  • ۱۰۰۰ میلی گرم در روز برای کودکان ۴ تا ۸ ساله 
  • ۱۳۰۰ میلی گرم در روز برای کودکان ۹ تا ۱۳ ساله 
  • ۱۳۰۰ میلی گرم در روز برای نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله 
  • ۱۰۰۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان ۱۹ تا ۵۰ ساله 
  • ۱۰۰۰ میلی گرم در روز برای مردان ۵۱ تا ۷۰ ساله 
  • ۱۲۰۰ میلی گرم در روز برای زنان ۵۱ تا ۷۰ ساله 
  • ۱۲۰۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان ۷۱ سال و بالاتر 
  • ۱۳۰۰ میلی گرم در روز برای زنان باردار و شیرده 

اکثر مردم کلسیم روزانه خود را از غذا‌های غنی از مواد معدنی مانند شیر، ماست، پنیر، کلم پیچ، کلم بروکلی و غلات دریافت می‌کنند. اگر سطح کلسیم شما پایین باشد، پزشک ممکن است مکمل‌های غذایی و مواد اولیه غذایی مانند کربنات کلسیم یا سیترات کلسیم را توصیه کند. 

برای دریافت آخرین و مناسب‌ترین قیمت کلسیم کلرید همین حالا با ما تماس بگیرید. 

نگرانی‌های ایمنی کلسیم کلرید

کتابخانه ملی پزشکی آمریکا اعلام کرده است که قرار گرفتن در معرض کلرید کلسیم می‌تواند باعث تحریک جدی چشم شود. در صورت استنشاق، می‌تواند بینی، دهان، گلو و معده شما را تحریک کند و قرارگرفتن طولانی مدت در معرض آن با پوست برهنه ممکن است باعث تحریک پوست شود. اگر از مقادیر زیاد کلرید کلسیم خالص استفاده می‌کنید، باید عینک محافظ چشم و ماسک داشته باشید. 

در حالی که مقادیر کم کلرید کلسیم موجود در غذا‌های کنسرو شده احتمالاً برای سلامتی نگران‌کننده نیست، مصرف مقادیر زیادی از این ماده ممکن است مضر باشد. برنامه بین‌ المللی ایمنی شیمیایی می‌گوید که مصرف بیش از حد کلرید کلسیم ممکن است باعث تهوع، استفراغ و سوختگی در دهان و گلو شود. اگر به طور تصادفی مقدار زیادی کلرید کلسیم مصرف کردید، فوراً با مرکز درمان مسمومیت‌ها تماس بگیرید. 

برای اهداف ایمنی، دستورالعمل‌های موجود در هر محصولی را دنبال کنید. به عنوان مثال، برخی از پاک‌ کننده‌های خانگی که حاوی کلرید کلسیم هستند ممکن است برای جلوگیری از درماتیت تماسی، استفاده از دستکش را به شما توصیه کنند. اگر از کلسیم کلرید به عنوان ماده یخ زدا استفاده می‌کنید، حتماً ماسک بپوشید. 

نتیجه‌گیری

شرکت بازرگانی پویا ویژن تامین‌ کننده و وارد‌ کننده اصلی کلسیم کلرید به بهترین کیفیت است. برای خرید کلسیم کلرید، اگر نیاز به هرگونه سؤال و راهنمایی دارید با ما در تماس باشید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود. ممنون که تا انتهای مقاله از وبلاگ پویاویژن، بزرگ‌ترین وارد کننده مواد اولیه غذایی، همراه ما بودید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *