اسید اسکوربیک در تصفیه آب

اسکوربیک اسید در تصفیه آب

هدف از این گزارش جمع بندی مطالعه استفاده از ویتامین C برای خنثی سازی کلر در آب و تصفیه آب است.

بهره برداران سیستم های آب فصلی چشمه یا چاه ها، مخازن ذخیره سازی و خطوط توزیع را با یک محلول کلر قوی ضد عفونی می کنند.

بعد از اینکه این اپراتورها سیستم های آب را تمیز کردند، باید آب کلر شده را هدر دهند. کلر می تواند ماهی ها و دیگر موجودات آبزی را از بین ببرد.

بنابراین، اپراتورها باید آب کلر را قبل از تخلیه آب در دریاچه ها یا نهرها خنثی کنند. در صورت رفتن آب هدر رفته به سیستم سپتیک یا تصفیه خانه فاضلاب کوچک، آب کلر نیاز به خنثی سازی دارد، زیرا کلر می تواند تعادل باکتری ها را در سیستم بر هم بزند.

حتی مقدار بسیار پایین کلر نیز به ارگانیسم های آبزی و باکتری های مفید آسیب می رساند یا از بین می برد.

چندین روش غیر فعال برای خنثی سازی کلر وجود دارد. اپراتورها ممکن است آب کلر شده را در مخزن یا حوضچه نگه دارند تا کلر از بین برود زیرا هوا و نور خورشید با گذشت زمان کلر را خنثی می کنند.

اپراتورها ممکن است آب کلر را در خاک، سطح جاده تخلیه کنند، جایی که کلر با ناخالصی های آلی و غیر آلی واکنش مثبت نشان می دهد.

روشهای شیمیایی تصفیه آب توسط اسید اسکوربیک

روشهای شیمیایی دکلره آب سریعتر از روشهای غیرفعال است. متصدیان سیستم های آب ممکن است از ترکیبات گوگردی برای دکلره آب استفاده کنند.

فروش اسید اسکوربیک

با این حال، برای خنثی سازی مناسب آب کلر، اپراتورها هنگام استفاده از مواد شیمیایی مبتنی بر گوگرد، به احتیاط و تجربه احتیاج دارند.

مواد شیمیایی مبتنی بر گوگرد پاک کننده های اکسیژن هستند که اکسیژن محلول در دریاچه یا جریان دریافت کننده را کاهش می دهند و برخی از ترکیبات گوگرد مواد شیمیایی خطرناکی هستند.

حداقل دو مطالعه نشان می دهد که آب کلر و سولفوناته (دکلره بر پایه گوگرد) برای برخی از گونه های حساس آبزی خطرناک است.

اسید اسکوربیک چگونه به عنوان یک تصفیه کننده آب عمل می کند؟

 یک روش شیمیایی جدیدتر برای خنثی سازی کلر است. دو شکل ویتامین C، اسید اسکوربیک و سدیم آسکوربات، کلر را خنثی می کند.

هیچ یک از آنها به عنوان ماده شیمیایی خطرناک محسوب نمی شود. اول، ویتامین C به اندازه مواد شیمیایی پایه گوگرد اکسیژن محلول را کاهش نمی دهد. دوم، ویتامین C در سطوح مورد استفاده برای دکلره آب برای حیوانات آبزی سمی نیست.

اگرچه اسید اسکوربیک اسیدی ملایم است و در دوزهای زیاد باعث کاهش PH آب تصفیه شده می شود، اما آسکوربات سدیم خنثی است و بر PH آب تصفیه شده یا جریان گیرنده تأثیر نخواهد گذاشت.

هر دو شکل ویتامین C پایدار است و اگر در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شود حداقل ۱ سال در شکل خشک ماندگار است. به محض قرار گرفتن در محلول، ویتامین C طی یک یا دو روز خراب می شود.

گرم اسید اسکوربیک

یک گرم اسید اسکوربیک در هر لیتر کلر، ۱۰۰ گالن آب را خنثی می کند. چراکه واکنش آن بسیار سریع است. واکنش شیمیایی اسید اسکوربیک با کلر در زیر نشان داده شده است:

C5H5O5CH2OH + HOCL → C5H3O5CH2OH + HCl + H2O

اسید اسکوربیک + اسید هیپوکلروس acid اسید دهیدرواسکوربیک + اسید هیدروکلریک + آب

تقریباً ۲٫۵ قسمت اسید اسکوربیک برای خنثی سازی ۱ قسمت کلر مورد نیاز است.

از آنجا که اسید اسکوربیک اسیدی ضعیف است، ممکن است PH آب تصفیه شده در آبهای قلیایی کم، کمی کاهش یابد.

اسید اسکوربیک در تصفیه آب

برخی افراد مصمم هستند که از شر مواد شیمیایی خلاص شوند و از ویتامین C برای حذف کلر استفاده می کنند. آیا می توان با ویتامین C شروع به حذف کلر کرد؟ برای کسب اطلاعات در مورد مشکلات کلر و کلرامین در آب و چگونگی کمک ویتامین C به ادامه مطلب مراجعه کنید.

استفاده از اسکوربیک اسید برای از بین بردن کلر آب

شما می توانید کلر و کلرامین را در آب حذف کنید. فیلتراسیون کربن یک روش بسیار موثر است، اما برای انجام کار نیاز به مقدار زیادی کربن و تماس آب / کربن است. به همین دلیل ویتامین C (اسید اسکوربیک L) یک راه حل بهتر است.

بنابراین …

آیا واقعاً اسید اسکوربیک / ویتامین C برای حذف کلر موثر است؟

تحقیقات آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) نشان داد که استفاده از اسید اسکوربیک برای کلر موثر است و به سرعت کار می کند.

امروزه از فیلترهای ویتامین C برای دکلره آب برای روشهایی استفاده می شود که ورود آب کلر مانند دیالیز پزشکی فاجعه بار باشد.

و طبق کمیسیون خدمات عمومی سانفرانسیسکو (SFPUC)، استفاده از ویتامین C / اسید اسکوربیک برای کلر یکی از روش های استاندارد دکلره کردن شبکه های آب است..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *