اسید سیتریک در غذاهای رستورانی

در لیست زیر به بررسی غذاهایی که شما در بیرون از منزل میل می کنید و حاوی مقادیری از اسید سیتریک هستند می پردازیم:

اسید سیتریک در غذاهای رستورانی

فروش اسید سیتریک

اسید سیتریک در غذا ی تایلندی

غذای تایلندی خریداری شده اغلب حاوی آب لیمو است، اما غذای رستوران تایلندی معمولا بدون اسید سیتریک است زیرا از برگ های لیموی کافیر برای دادن طعم لیمو معطر استفاده می کنند.

وارد کننده اسید سیتریک

اسید سیتریک در غذای هندی

بسیاری از غذاهای هند حاوی آب لیمو و یا گوجه فرنگی است. برخی از غذاهای هند نیز از تاماریند استفاده می شود که یک میوه عجیب و غریب حاوی این افزودنی است. ترشی آهک و کلوچه مانگو ممکن است حاوی لیمو به عنوان نگهدارنده باشند. گوشت قرمز تندوری معمولا کمتر اسید سیتریک دارد، نان و برخی از غذاهای سفارشی مانند آش آلو احتمالا بیشتر حاوی آب لیمو است.

تامین کننده اسید سیتریک

اسید سیتریک در غذای چینی

غذای رستوران های چینی معمولا از مرغ و لیمو، غذاهای شیرین و ترش و ظروف حاوی آناناس استفاده می کنند که همه دارای مقادیری کم و بیش از اسید سیتریک هستند.

وارد کننده اسید سیتریک

اسید سیتریک در غذای مدیترانه (ایتالیایی، یونانی)

غذای مدیترانه اغلب حاوی گوجه فرنگی یا آب لیمو است، بنابراین اگر می خواهید در رستوران مدیترانه غذا بخورید، وقتی به لیست مواد غذایی رستوران دقت کنید به این نکته پی خواهید برد.

فروش و خرید اسید سیتریک

اسید سیتریک در غذاهای خاورمیانه

رستورانهای خاورمیانه معمولا غذاهای خاصی از اسید سیتریک، مخصوصا گوشت ذرت کبابی را ندارند. بعضی از رستوران های خاورمیانه غدای خود را بدون آب لیمو می برند. با این حال گوجه فرنگی در بیشتر غذاها یافت می شود.

فروش اسید سیتریک

اسید سیتریک در غذای آمریکایی

اسید سیتریک طبیعی و غیر طبیعی به عنوان افزودنی در غذاها، سس گوجه فرنگی، سس مایونز، دسر و غذاهای اصلی مصرف می شود. برگر خوشمزه، خردل و کیک سیب و دسرهای تجاری ساخته شده معمولا حاوی اسید سیتریک به عنوان یک نگهدارنده هستند. سس مایونز تقریبا همیشه با آب لیمو ساخته می شود، گرچه ممکن است تنها با سرکه آن را تهیه کنید. بیش از ۱٫۶ میلیون تن اسید سیتریک در ایالات متحده آمریکا سالانه تولید می شود که تقریبا دو سوم آن در غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود و بقیه آنها در مواد شوینده، داروها و مکمل ها استفاده می شود. برای افزایش اسیدیته و افزایش طعم در نوشابه ، نوشیدنی های پودری و آب نبات استفاده می شود و به عنوان نگهدارنده و آنتی اکسیدان در کرم ها، چربی ها، سس مایونز، محصولات لبنی و بستنی استفاده می شود. برگر خوشمزه، خردل و کیک سیب و دسرهای تجاری ساخته شده معمولا حاوی اسید سیتریک به عنوان یک نگهدارنده هستند. سس مایونز تقریبا همیشه با آب لیمو ساخته شده است، اگر چه ممکن است آن را گاهی با سرکه آماده کنند.

تامین کننده اسید سیتریک

اسید سیتریک در غذا ی انگلیسی سنتی

در دسرها معمولا انواع توت ها، لیمو و نارنج محبوب هستند. صبحانه های پخته شده سنتی به سختی نیاز به مقادیری از این افزودنی دارند، مگر اینکه طرفدار لوبیای پخته شده یا گوجه فرنگی سرخ شده باشید، و شام کبابی کاملا از اسید سیتریک خالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *