دکستروز در غذا و درمان سگ استفاده می شود

دکستروز در غذا و درمان سگ

دکستروز یک قند است که از ذرت و بعضی دیگر گیاهان می آید. استفاده اولیه آن در غذا به عنوان یک شیرین کننده مخصوصا در محصولات پخته شده است. به دلیل دسترسی گسترده آن، مواد غذایی بسته بندی شده معمولا شامل دکستروز می باشد. به غیر از غذای شیرین، دکستروز ممکن است به خنثی کردن مواد غذایی نیز کمک کند که در غیر اینصورت بسیار تند یا شور است. همچنین برخی از شرکت ها به محصولات خاصی برای افزایش عمر مفید خود اقدام به افزودن دکستروز می کنند.

تغذیه حیوانات یک کار علمی است که تمام مواد مغذی را برای نگهداری، تولید، رشد و تکثیر در دسترس باشد. تغذیه نامناسب نه تنها هزینه های تولید را افزایش می دهد بلکه بر سلامت حیوان تاثیر می گذارد. دکستروز در غذا و درمان سگ ها  استفاده  می شود.  آن را در آب حل می کنند و آن را به سگ ها تزریق می کنند که میزان قند خون سگ را افزایش دهند. نباید از آن به طور مرتب استفاده کنید و فقط به عنوان یک دامپزشک توصیه می شود. زمانی که یک سگ دچار کمبود آب شدیدی یا دیابتی باشد استفاده شود.

دلیل اینکه دکستروز در غذا و درمان سگ به جای قندهای دیگر استفاده می شود، این است که شکر نسبتا ساده است و بدن می تواند به سرعت از انرژی آن به جای شکر استفاده کند. هیپوگلیسمی به کاهش غیر طبیعی غلظت گلوکز یا قند خون اشاره دارد. مقدار قند خون طبیعی برای سگهای سالم و غیر دیابتی ۳٫۳-۶٫۱ mmol / L است.

هیپوگلیسمی زمانی اتفاق می افتد که مصرف بیش از حد گلوکز بدن با استفاده از قند خون موجود باعث کاهش ذخایر گلوکز در بدن می شود. هیپوگلیسمی سگ ها را ضعیف می کند. اگر بدون درمان باقی بماند، باعث مرگ می شود. در دامپزشکی از دکستروز ۵۰ درصد استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *