مزایای افزودنی های غذایی

افزودنی های غذایی_پویاویژن

افزودنی های غذایی

اگرچه بحث های زیادی در مورد مواد افزودنی غذایی در محافل خاص وجود دارد، اما اکثر آنها کاملا بی خطر هستند. مواد افزودنی و مواد غذایی برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند و بسیاری از غذاهای محبوب که روزانه مصرف می کنید شامل حداقل چند مورد از این مواد غذایی است. من یک دوست داشتم که چند سال پیش واقعا از مواد افزودنی مواد غذایی نگران بود و او کمی درباره این موضوع به من زل زده بود. او واقعا من را نگران کرد او به من گفت که شما هرگز نمی دانستید که یک مکمل غذایی برای شما چه کار می کند. او معتقد است که آنها به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته اند. با این حال، وقتی به این موضوع نگاه کردم، متوجه شدم که زمینه های زیادی برای نگرانی وجود ندارد. بسیاری از رایج ترین مواد غذایی در واقع، مواد افزودنی هستند.

همیشه مراقب باشید اما نگرانی وجود ندارد!

در واقع، هر چیزی که به طور طبیعی بخشی از غذا نیست، یک افزودنی غذایی محسوب می شود. مواد افزودنی رنگ آمیزی غذایی یکی از رایج ترین مواد غذایی هستند. برای مثال، هر چیزی که حاوی رنگ مصنوعی است، در این دسته قرار دارد. گرچه بعضی از رنگ های مصنوعی نشان داده شده است که بعضی اوقات اثرات نامطلوب را ایجاد میکنند، اما اغلب اوقات آنها به سرعت از بین می روند. طعم های مصنوعی مکمل های غذایی بسیار شایع هستند. اگر از آب نبات، چیپس، نوشابه یا هر نوع دیگر از مواد غذایی ناخواسته لذت می برید، برای  این است که شما برخی از طعم های مصنوعی رادر ترکیب این موتد غذایی مصرف می کنید. حتی برخی از غذاهای بهداشتی دارای طعم دهنده های مصنوعی هستند. واقعا چیزی برای نگرانی نیست.

مهمترین مواد افزودنی مواد غذایی نگهدارنده ها هستند. قبل از تولید مواد غذایی مدرن، برخی از مواد طبیعی مورد استفاده برای حفظ مواد غذایی وجود دارد. یکی از دوستانم همیشه وقتی چیپس نمک و سرکه را با برچسب “بدون نگهدارنده” می بیند، همیشه میخندد. هر دوی این مواد هم نمک و  هم سرکه واقعا نگهدارنده مواد غذایی هستند. نیمه خشک کردن ماهی و گوشت، به عنوان یک حقیقت تاریخی همیشه وجود داشته است، یکی از قدیمی ترین تکنیک های حفظ مواد غذایی است. هنگامی که ملوانان و سربازان در سفرهای طولانی می رفتند، غذاهای نیمه خشک را می خوردند.

برخی از افزودنی های مواد غذایی برای حفظ سازگاری محصول یا دادن احساس خاص یا بافت اضافه می شوند. به عنوان مثال، کره بادام زمینی عموما حاوی روغن هیدروژنه است. این تنها راه برای جدا کردن آن است. گرچه بسیاری از روغنهای هیدروژنه شده برای شما خیلی خوب نیستند، اما مفدارکم در روغن کره بادام زمینی اصلا آسیب زننده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *