کربوکسی متیل سلولز در رشته فرنگی

کربوکسی متیل سلولز از مشتقات سلولز است. می تواند ترکیبی باشد که با سایر تثبیت کننده های دیگر (صمغ زانتان، صمغ گوار، نشاسته، مالتودکسترین و غیره) مورد استفاده قرار می گیرد و تعامل هم افزایی دارد. به طور کلی اگر می خواهید احتباس آب را بهبود ببخشید و از تبلور جلوگیری کنید می توانید آلژینات سدیم یا ژلاتین برای تهیه کیک های ظریف، صاف و خوشمزه و با مقاومت در برابر ذوب مناسب انتخاب کنید و می توان آن را با کاراگینان یا صمغ گوار ترکیب کرد.

کربوکسی متیل سلولز سدیم در تولید نودل فوری و نودلهای نورد شده استفاده می شود تا سرسختی رشته فرنگی ها را تقویت کند، ثبات جوش نودل را بهبود ببخشد و محصولات آردی را با طعم خوب و روان تهیه کند.

کربوکسی متیل سلولز در رشته فرنگی

سدیم کربوکسی متیل سلولز از آنجایی که دارای ویژگی های مختلف و اثرات تثبیت کننده ژل است می تواند از سینرز جلوگیری کند. هنگام استفاده در رشته های فوری، در حین عمل می تواند زمان خمیر آرد را کوتاه کند، محصول را یکنواخت کند و ساختار آن بهبود یابد. علاوه بر این آب را به راحتی کنترل می کند، می تواند میزان تأمین آب و فشار مورد نیاز را کاهش دهد آرد را رول می کند، به طوری که در شرایط  عادی رشته فرنگی شکسته نمی شود و از استحکام بسیار خوبی در شکل گیری برخوردار است.

پس از بخارپز شدن نودل، ساختار نودل روشن و سطح صاف و بدون چسبندگی است. از آنجا که از ویسکوزیته بالاتری برخوردار است، در فرایند سرخ کردن می تواند میزان روغن رشته فرنگی فوری را از ۳٪ به ۵٪ کاهش دهد. در نتیجه می تواند موجب صرفه جویی در مصرف روغن، کاهش هزینه تولید و بهبود عملکرد اقتصادی شود. باعث کنترل رطوبت، کاهش مقدار آب و ساختارها را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *