کربوکسی متیل سلولز در مواد شوینده

کربوکسی متیل سلولز در مواد شوینده

کربوکسی متیل سلولز مشتق شده از گروه های کربوکسی متیل است. از محبوبیت زیادی به عنوان غلظت دهنده برای مصارف مختلف استفاده می شود. این ماده برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. (CMC) پرمصرف ترین و بیشترین مقدار نوع سلولز در جهان است.

یکی از ویژگیهای خاص کربوکسی متیل سلولز متوقف کردن تجدید ذرات خاک بر روی پارچه در فرآیند شستشو است. افزودن مقدار کمی از از آن به مواد شوینده مخصوصاً مواد شوینده مصنوعی منجر به بهبود قابل توجهی از خاصیت تعلیق خاک می شود. می تواند از رسوب نمکهای آلی فلزات سنگین جلوگیری کند. سیستم تعلیق خاکی که به دلیل شستشو به درون محلول آبی وارد شده است ، در محلول آبی پراکنده می شود،

بنابراین می تواند به طور موثری مانع از ریزش خاک روی پارچه ها شود. در شستشوی پنبه بیشترین سود را دارد. در حدود ۱۰٪ از “ماده فعال” پودر مواد شوینده لباسشویی است. گروه کربوکسیل باعث جذب خاک و نگه داشتن آن می شود. کربوکسی متیل سلولز سدیم به عنوان یک عامل ضد رسوب عالی استفاده می شود و تقریباً نیم قرن سابقه در این زمینه دارد.

اگر از پودر شستشو و صابون کربوکسی متیل سلولز سدیم استفاده شود  برخی از شستشو استفاده شود ، می توان قدرت تمیز کردن را افزای زمان زمان شستشو را کوتاه می کند. در پارچه های سفید می تواند سفیدی و تمیزی را حفظ کند، در حالی که در پارچه های رنگی می تواند درخشان بودن رنگ اصلی را حفظ کند، این کار به خصوص برای شستشوی لباس های نخی خوب است زیرا لباس پس از شستشو نرم و لباس راحت تر پوشیده می شود. در ساخت صابون، عملکرد اضافه کردن کربوکسی متیل سلولز سدیم همان عملکرد پودر شستشو است. علاوه بر این  صابون فشرده را امکان پذیر و قابل انعطاف تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *