کربوکسی متیل سلولز در تولید کیک و بسکویت

کربوکسی متیل سلولز یک ترکیب مشتق شده از سدیم سلولز است. همچنین به عنوان سلولز آدامس شناخته می شود و بر خلاف سلولز، محلول در آب است. امولسیفایر، عامل غلظت دهنده و عامل نگهدارنده آب است واین قبیل ویژگی های کربوکسی متیل سلولز در پخت کیک و کلوچه و بسکویت بشدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کربوکسی متیل سلولز در تولید کیک دارای دو عملکرد عمده می باشد:

  1. می تواند خواص رئولوژیکی خمیر را کنترل کند، که در تولید مقادیر با حجم زیاد اهمیت دارد. ویسکوزیته کم مواد هنگام مخلوط کردن و پمپاژ کردن ترجیح داده می شود، در حالی که بعد از پر کردن تابه های پخت، به منظور جلوگیری از پاشیدن مواد اولیه مانند میوه در خمیر، یک ویسکوزیته بالا مورد نیاز است.
  2. تسهیل هیدراتاسیون مواد خشک و کنترل رطوبت محصول را برعهده داردکه باعث توزیع رطوبت در سلول های هوا ایجاد شده در طی مخلوط می شود و باعث ایجاد یک ساختار سلولی ساده و یکنواخت می‌گردد و بنابراین حجم و بافت کیک را بهبود می‌بخشد. کنترل رطوبت در این محصولات بسیار مهم است، زیرا این امر نه تنها بافت و ظاهر، بلکه همچنین عمر مفید آن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

کربوکسی متیل سلولز به عنوان یک امولسیفایر در تولید بسکویت با کیفیت بالا استفاده می شود. با استفاده از کربوکسی متیل سلولز چربی در خمیر به طور یکنواخت پراکنده می شود و خمیر به راحتی از قالب ها برش می خورد. این می تواند به کاهش مصرف زرده تخم مرغ و یا چربی استفاده شده در ساخت بسکویت از نظر اقتصادی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *