کربوکسی متیل سلولز CMC در خمیر دندان

کربوکسی متیل سلولز CMC در خمیر دندان

کربوکسی متیل سلولز (CMC) یا صمغ سلولز یک مشتق سلولز با گروه های کربوکسی متیل (-CH2-COOH) است که به برخی از گروه های هیدروکسیل مونومرهای گلوکوپیرانوز تشکیل شده و ستون فقرات سلولز را تشکیل می دهد. این غالباً به عنوان نمک سدیم، کربوکسی متیل سلولز استفاده می شود. این ماده کاربرد گسترده ای در محصولات آرایشی و بهداشتی دارد.

انواع زیادی از مواد اتصال دهنده در خمیردندان وجود دارد. کربوکسی متیل سلولز (CMC) یکی از مواد اولیه مهم در تولید خمیردندان است. وظیفه آن مخلوط کردن مواد اولیه مایع و جامد خمیر دندان به طور یکنواخت و ایجاد جریان قالب، ویسکوزیته مناسب و یک درخشندگی خاص و همچنین لطافت است. افزودن CMC به خمیر دندان اثرات بارزی در اتصال و ساختار بدن دارد.

خمیردندان از نوع معمولی و بدون فرمولاسیون اضافی برای جلوه های ویژه می تواند از سدیم کربوکسی متیل سلولز به عنوان چسب استفاده کند. با این حال، سدیم کربوکسی متیل سلولی آنیونی نسبت به یونهایی که غلظت بالایی دارند، حساس است  بنابراین ترکیب گروه های کربوکسیلی با یون های فلزی باعث کاهش محلول در آب سدیم کربوکسی متیل سلولز می شود و بنابراین اثرات غلظت دهنده آن را تحت تأثیر قرار می دهد. کربوکسی متیل سلولی سدیم در خمیردندان از جلوه های باکیفیت و خاص برخوردار است.

تولیدکنندگان خمیردندان می توانند از ترکیب سدیم کربوکسی متیل سلولز و HEC در خمیردندان با نمک بالا استفاده کنند، به طوری که تغییر کمی در هزینه محصول ایجاد نمی شود اما پیشرفت بسیار خوبی در کیفیت خمیر دندان دارد. کربوکسی متیل سلولز اساساً با یک آنزیم سلولولیتیک سازگار است، تا از کاهش ویسکوزیته جلوگیری کند. محلول CMC دارای شبه انعطاف پذیری با قابلیت پراکندگی عالی است. این می تواند ساییدگی مکانیکی را کاهش دهد. صمغ CMC روشن، الاستیک و نفیس است.


شرکت بازرگانی پویا ویژن وارد کننده و تامین کننده  انواع مواد اولیه غذایی

لطفا جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش خرید کربوکسی متیل سلولز با ما در تماس باشید همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۳۵۷۸۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *