کلسیم کلراید در کنسروها بخصوص کنسرو گوجه فرنگی چه کارایی دارد؟

کلسیم کلراید در کنسروها بخصوص کنسرو گوجه فرنگی چه کارایی دارد؟

کاربرد کلسیم کلراید در کنسروها بخصوص کنسرو گوجه فرنگی

حفاظت از غذا برای هزاران سال به طرق مختلفی انجام شده است و همچنان با پیشرفت های علم و فن آوری تکامل یافته است. یکی از محبوب ترین تکنیک های نگهداری غذا کنسرو کردن است. کنسرو صنعتی عمدتا از قوطی های فلزی قلع شده یا قوطی های آلومینیومی استفاده می شود.

فروش کلسیم کلراید

این قوطی ها با یک رزین اپوکسی پوشش داده می شوند تا از مخلوط شدن فلزات به مواد غذایی جلوگیری شود. گرما و فشار مورد استفاده در کنسرو، عمر مفید مواد غذایی را افزایش می دهد، تولید کنندگان از مواد نگهدارنده مانند سولفیت و کلرید کلسیم برای افزایش طول عمر، حفظ و بهبود بافت مواد غذایی استفاده می کنند.

 کلرید کلسیم (CaCl2) در محصولات متنوعی از جمله پنیر، توفو و نوشیدنی های ورزشی به علت اثربخشی آن به عنوان یک عامل ضد تجمع، تثبیت کننده و غلظت دهنده استفاده می شود. تولید کنندگان سبزیجات و ترشیجات کنسرو شده اغلب از کلرید کلسیم به عنوان یک جایگزین برای کلرید سدیم ( به جای نمک) برای کاهش میزان سدیم استفاده می کنند.

گوجه فرنگی یک سبزی بسیار متنوع و سالم است که در سالادها و غذاهای مختلف، سس ها، سوپ ها و آبمیوه ها مصرف می شود. حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C، کاروتن و لیکوپن هستند.

رب گوجه فرنگی به عنوان یک ماده پایه در غذاها مانند سوپ ها، خورش ها استفاده می شود. در کنسرو گوجه فرنگی نیز مانند کنسروهای دیگر از کلرید کلسیم استفاده می شود.

کاربرد کلرید کلسیم در کنسرو گوجه فرنگی یک نگهدارنده ، بهبود دهنده کیفیت است. باعث حفظ استحکام  و شکل گوجه فرنگی در کنسرو می شود. 

در استفاده از کلرید کلسیم در مواد غذایی باید از مقدار مجاز استفاده شود. در محصولات پخته شده ۰٫۳٪ کلرید کلسیم حد مجاز است.

شرکت بازرگانی پویا ویژن وارد کننده و تامین کننده و فروش انواع کلسیم کلراید.

لطفا در صورت هرگونه سوال و نیاز به راهنمایی با ما در تماس باشید همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۳۵۷۸۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *