استفاده از گوارگام در میدان نفتی

گوارگام در میدان نفتی محصول مهمی محسوب می شود. برای افزایش میزان تولید و کارایی فرآیندهای صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بزرگترین کاربرد آن در جهان صنعت نفت و گاز است. گوارگام در میدان نفتی میزان بازیافت نفت را افزایش می دهد و به تولید بهتر نفت کمک می کند. به عنوان عامل کنترل می تواند مشتق نفت را در یک میدان نفتی فعال کند. گوارگام یک تولید کننده پیشرو در فرایندهای نفتی است.

صمغ گوار و مشتقات آن به دلیل توانایی غلظت دادن آب به طور موثر در غلظت کم در شکستگی چاه های نفت و گاز استفاده می شود. 

میدان نفتی جایی است که نفت از طریق حفاری چاه ها از زمین استخراج می شود.

نقش افزودنی ها در عملیات حفاری چاه های نفت

مواد افزودنی نقش مهمی در عملکرد مایعات حفاری چاه های نفت دارند. راندمان و دقت فرایند حفاری به انواع مواد افزودنی به کار رفته در طی فرآیند بستگی دارد. با استفاده از مواد افزودنی مناسب، می توان بازده فرآیند حفاری را برای بهبود بهره ‌وری افزایش داد. گوارگام به عنوان ماده ثبات دهنده، غلظت دهنده و تعلیق کننده در حفاری مایعات استفاده می شود. به عنوان یک تقویت کننده ویسکوزیته، به تعادل سطح ویسکوزیته گل حفاری کمک می کند. این امر به مایعات حفاری کمک می کند تا ضمن ارائه عملیاتی نرم تر و با کاهش اصطکاک در سوراخ ها، زباله های مته را از عمیق ترین سوراخ ها جابجا کنند. گوارگام برای حفاری چاه های نفت به فرآیند کارآمد و با حداقل هدر رفتن آب کمک می کند.

در میدان نفتی ویسکوزیته را افزایش می دهد و به کارآمد تر کردن کل فرایند کمک می کند.

می تواند به بازدهی در فرآیند و تولید بهتر کمک کند. گوارگام یکی از مواد مهم در فرایند استخراج روغن است. روغن نیز به همراه نفت استخراج می شود. روغن بیشتر به فرایندهای پالایش و انتقال به پالایشگاه برای تبدیل به روغن خالص برای فروش می رود.

گوارگام در میدان نفتی برای تدوین انواع مختلفی از مایعات شکستگی،  ژلهای خطی، ژلهای متصل به هم و مایعات متقابل ارگانی فلزی که هسته اصلی فرآیند شکستن هیدرولیک را تشکیل می دهند، استفاده می شود.

برای کنترل جریان و به عنوان کلوئید محافظتی در لجن های حفاری چاه نفت استفاده می شود. صنایع حفاری وچاه های نفت از آن برای غلیظ تر شدن مایعات حفاری که قلمه هایی از بیت مته را به سطح خود حمل می کنند به محض گردش بیت حفاری از بالا و پایین سوراخ استفاده می کنند. مایعات حفاری غلیظ، تزریق شده در سازندهای سنگی به صورت متقاطع شکل گرفته و به عنوان یک جرم نیمه جامد تشکیل می شوند که با استخراج روغن از دیواره سازندها پشتیبانی می کنند. گوارگام به عنوان یک عامل کنترل کننده در چاه های نفت استفاده می شود تا حفاری آسان را انجام دهد و از هدر رفتن مایعات جلوگیری کند.

تحریک خوب مداخلی است که بر روی چاه نفت یا گاز برای تقویت تولید انجام می شود. از موارد استفاده از گوارگام این است که جریان هیدروکربن ها را از مخزن به داخل چاه تسهیل می کند. این عمل با استفاده از یک محرک چاه یا با استفاده از کشتی های حفاری انجام می شود. 

حفاری گل در مهندسی ژئوتکنیک مورد استفاده قرار می گیرد و برای آسان تر کردن روند حفر چاله ها به زمین استفاده می شود. گل حفاری همچنین به عنوان مایع حفاری شناخته می شود. چندین ماده شیمیایی به آن  افزوده می شود زیرا حاوی بنزن زیادی است که آن رابسیار سمی می کند و دفع آن برای محیط زیست خطرناک است. گوارگام به عنوان یک امولسیفایر به لجن مبتنی بر روغن اضافه می شود تا بتواند این ماده را به یک افزودنی بسیار مؤثر تبدیل کند.

فروش گوارگام

کاربردهای گوارگام در میدان نفتی

 به تولید بهتر کمک می کند و بازیافت نفت با آن افزایش می یابد.

مشتق نفت را در یک میدان نفتی فعال می کند.

به حفاری مایعات کمک می کند و از هدر رفتن آنها جلوگیری می کند.

تقویت کننده ویسکوزیته است، به تعادل سطح ویسکوزیته گل حفاری کمک می کند.

در فرایند شکستن هیدرولیک کمک می کند.

باعث فرایند استخراج روغن از چاه می شود.

به حفاری گل از چاه و دفع مواد سمی آن کمک می کند.

جریان هیدروکربن ها را از مخزن به داخل چاه تسهیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *