اسید اسکوربیک در درمان سرطان

اسید اسکوربیک در درمان سرطان

ویتامین C (اسید اسکوربیک، اسکوربات) سابقه بحث برانگیزی در درمان سرطان دارد. شواهد موجود نشان می دهد که آسکوربات در درمان سرطان مستلزم بررسی مجدد است. از آنجا که نتایج تحقیقات مربوط به فارماکوکینتیک آسکوربات و مکانیسم های عملکرد آن بر علیه سلول های توموری منتشر شده است، و به عنوان شواهدی از مطالعات موردی ادامه دارد که در صورت استفاده از پروتکل های مناسب، درمان با آسکوربات می تواند موثر باشد، علاقه پزشکان و دانشمندان افزایش یافته است. در این بررسی، ویتامین C درمانی با دوز بالا در درمان سرطان دوباره ارزیابی می شود.

اسید اسکوربیک در درمان سرطان

هر ساله میلیون‌ها نفر بخاطر سرطان می‌میرند. مدتی است محققان درباره‌ی ویتامین C مطالعه کرده و آن را سلاحی برای مبارزه با سرطان یافتند. سرطان انواع زیادی دارد اما متاسفانه فقط برای تعداد کمی از آن‌ها درمان‌هایی طولانی مدت یافت شده است که امید به زندگی را در دل‌های بیماران زنده نگه می‌دارد. آیا ویتامین C چاره‌ای برای حل این بیماری یا مشکل است؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه با پویا ویژن همراه باشید.

در اینجا برای برخی سوال پیش می آید، سرطان چیست؟

سرطان چیست؟

کلمه “سرطان” از یونانی Karkinos گرفته شده است، که به معنی خرچنگ است، اشاره به عروق خونی است که در تومور نفوذ می کند، گویی پنجه های این حیوان است. در حال حاضر، سرطان به عنوان یک بیماری پیچیده مشخص می شود که شامل تغییر در بیان ژن، زنده ماندن و تکثیر سلول است و می تواند توسط عوامل ژنومی و اپی ژنومی اصلاح شود. عوامل ژنومی با تغییر در مکان های ژن مشخص می شوند، جهش ها را تقویت می کنند، در حالی که عوامل اپی ژنومیک مربوط به تغییراتی است که توالی بازهای DNA را تغییر نمی دهد بلکه ساختار آنها را از طریق تغییر در هیستون، متیلاسیون در بازهای DNA تغییر می دهد.

ارزیابی تاثیر اسید اسکوربیک بر سرطان

به گزارش محققان، درمان های رایج سرطان مثل شیمی‌ رمانی و رادیوتراپی پرهزینه و گاهی هم بدون تأثیر هستند؛ اما مطالعات جدید نشان داده است که مقادیر بالای ویتامین C در کنار درمان های کنترلی استاندارد بازده مناسبی برای مبتلایان به سرطان دارد.

من شنیده ام که ویتامین C ممکن است یک روش درمانی جایگزین برای سرطان باشد. آیا این جمله صحت دارد؟ با ما همراه باشید.

علاقه به استفاده از دوزهای بسیار بالای ویتامین C به عنوان درمان سرطان از سال ۱۹۷۰ شروع شد که مشخص شد برخی از خواص ویتامین ممکن است آن را برای سلول های سرطانی سمی کند. ویتامین C در واکنش‌های شیمیایی بدن یک حمل کننده الکترون است و از مهم‌ ترین آنتی اکسیدان‌ها به شمار می ‌رود. مطالعات اولیه بر روی انسان نتایج امیدوار کننده ای داشت، اما بعدا مشخص شد که این مطالعات دارای نقص هستند.

آزمایش های بعدی به صورت تصادفی و کنترل شده از ویتامین C به شکل قرص، هیچ مزیتی برای افراد مبتلا به سرطان نداشت. با وجود کمبود شواهد، برخی از پزشکان داروی جایگزین همچنان دوزهای بالای ویتامین C را برای درمان سرطان توصیه می کنند.

اخیراً مشخص شده است که ویتامین C از طریق ورید (به صورت داخل وریدی) اثرات متفاوتی نسبت به ویتامین C دریافت شده به شکل قرص دارد. این امر باعث علاقه مجدد به استفاده از ویتامین C به عنوان درمان سرطان شده است. هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که ویتامین C به تنهایی بتواند سرطان را درمان کند، اما محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ممکن است اثربخشی سایر درمان های سرطان مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی را افزایش دهد یا عوارض جانبی درمان را کاهش دهد. هنوز هیچ آزمایش بالینی بزرگ و کنترل شده ای وجود ندارد که تأثیر قابل توجهی از ویتامین C بر روی سرطان نشان داده باشد، اما برخی از مطالعات اولیه نشان می دهد که ترکیب روش های درمانی استاندارد با ویتامین C با دوز بالا ممکن است فایده ای داشته باشد.

درنتیجه امیدواریم این مقاله مفید واقع شود و در نهایت آرزوی سلامتی بر همه شما عزیزان خواستاریم.

خرید بهترین اسید اسکوربیک یا ویتامین C

چنانچه شما خوانده عزیز ان مقاله خواستار خرید بهترین اسید اسکوربیک یا ویتامین C هستید و یا تمایل دارید به گرفتن قیمیت اسید اسکوربیک با واحد فروش اسید اسکوربیک شرکت پویا ویژن وارد کننده مواد اولیه ،صنایع غذایی و افزودنی های مجاز تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *