اسید سیتریک در مایعات حفاری

سیتریک اسید در مایعات حفاری

اسید سیتریک یک اسید آلی با فرمول C6H8O7 است. از اسید سیتریک برای کاهش pH مایعات حفاری و از این رو برای درمان آلودگی سیمان استفاده می شود. همچنین به عنوان یک تثبیت کننده پلیمر عمل می کند.

از اسید سیتریک برای کاهش pH و از بین بردن کلسیم هنگام استفاده از سیمان، برای کاهش پتانسیل پلیمرهای اتصال عرضی (زانتان و سایر مواد) از آهن و جلوگیری از آسیب های چشمی هنگام مخلوط کردن پلیمرها استفاده می شود. یک اسید آلی، اسید سیتریک در مقایسه با اسید سولفوریک یا هیدروکلریک کمتر واکنش پذیر است، بنابراین کنترل آن تا حدی ایمن تر است.

آیا اسید سیتریک در مایعات حفاری کاربرد دارد؟

اسید سیتریک در مایعات حفاری به عنوان یک عامل مهم استفاده می شود. یک ماده شیمیایی صنعتی است که برای حذف کلسیم محلول از گل استفاده می شود. هدف و استفاده از اسید سیتریک در حفر چاه های گاز و روغن برای خنثی سازی سیمان در گل استفاده می شود.

فروش اسید سیتریک

اسید سیتریک در مایعات حفاری به عنوان عامل مهمی استفاده می شود

اسید سیتریک دارای مزایای زیادی برای استفاده در گل و لای حفاری است و بخش قابل توجهی از این اسید در بازارهای جهانی پشتیبانی می کند. این اسید در شکل های بی آب و مونوهیدرات وجود دارد که تفاوت اصلی آن در پودر و دوم در شکل مایع است. اسید سیتریک معمولاً به عنوان کنترل کننده PH برای کاهش قلیائیت استفاده می شود و همچنین نقش مهمی در حمل قلمه ها و حذف کلسیم از مایعات حفاری و بسیاری از موارد دیگر دارد که در ادامه ذکر می شود.

اسید سیتریک با کاربردهای زیادی از گذشته تاکنون

اسید سیتریک با فرمول کلی C6H8O7 که سالها پیش کشف شده است و اولین استفاده از آن به نوشیدنی ها اشاره دارد. همچنین در میوه هایی مانند لیمو یا پرتقال دیده می شود و به طور طبیعی در طبیعت وجود دارد. با این حال، امروزه استفاده از این اسید به اندازه زمان های گذشته محدودیتی ندارد و علاوه بر صنایع غذایی، کاربردهای گسترده ای از حفاری چاه های روغن گرفته تا استفاده در غذاها به عنوان طعم دهنده کاربرد دارد. سیتریک اسید دارای درجه های مختلفی در درجه های صنعتی یا غذایی است.

اسید سیتریک، یک اسید غیر سمی و واکنش پذیر است

اسید سیتریک در مایعات حفاری

اسید سیتریک نوعی از اسیدها است که در مقایسه با برخی دیگر اسیدها واکنش کم دارد و همچنین اسید غیر سمی است که این مورد را برای استفاده در صنایع غذایی در دسترس قرار می دهد. این اسید در دو نوع صنعتی و طبیعی با گریدهای مختلف وجود دارد و به کاربری مشتری اشاره دارد که ما می توانیم خلوص را تا ۹۸٪ در پودر کریستال یا به صورت مایع با بهترین قیمت تأمین کنیم. از دیگر خواص این اسید، حلالیت زیاد در آب برای ۱۶۹ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر در ۲۰ درجه سانتیگراد است که برای این اسید بسیار مناسب است.

اسید سیتریک یک اسید اقتصادی و مفید است

اسید سیتریک با سطح بالایی از جرم زدایی از اسیدیته چاه در سیستم های حفاری به عنوان یک اسید اقتصادی با هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با اسیدهای دیگر استفاده می شود، از طرف دیگر کاربرد زیادی در صنایع غذایی یا ساخت رنگ دارد این یک اسید مفید در تمام بازارهای جهانی است. برخی از اسیدهای دیگر مانند اسید استیک، اسید فرمیک و غیره دارای خواص مشابه این اسید هستند اما با توجه به خوردگی بالا، قیمت و حمل و نقل آنها، سیتریک اسید یک انتخاب مناسب است. اسید سیتریک نیز در هر نوع قابل اشتعال است و باید از قرار دادن آن در مکان های گرم خودداری کنید.

از لمس یا تنفس سیتریک اسید خودداری کنید

اسید سیتریک از آنجا که PH حدود ۴٫۸ و خاصیت خورنده دارد، نباید مستقیم با پوست یا چشم برخورد کند، همچنین از نفس کشیدن خودداری کنید زیرا می تواند به بدن آسیب برساند. با توجه به این مسئله، این اسید نیاز به بسته بندی استاندارد و حمل و نقل ایمن در هر نوع آن دارد. شرکت پویا ویژن انواع اسید سیتریک را تأمین می کند و این ماده را با بهترین بسته بندی و حمل و نقل مطمئن به بهترین قیمت و کیفیت به سراسر کشور ارسال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *