خواص ساختاری و ارتعاشی سوکرالوز

خواص ساختاری و ارتعاشی سوکرالوز شیرین کننده مصنوعی

محاسبات DFT خواص ساختاری و ارتعاشی سوکرالوز با ترکیب طیف مادون قرمز تجربی موجود در فاز جامد و محاسبات اولیه بر اساس تئوری تابعی چگالی (DFT) پیش‌بینی شد. بیشترین اوربیتال مولکولی اشغال شده (HOMO) – کمترین شکاف انرژی اوربیتال مولکولی اشغال نشده (LUMO) اوربیتال های مرزی HOMO-LUMO، محاسبات تئوری اوربیتال پیوند طبیعی (NBO) و اتم ها در مولکول ها (AIM) برای مطالعه پایداری، ترتیب پیوند، ممکن است.

مشخصه سوکرالوز در فاز جامد

انتقال بار و خواص توپولوژیکی حلقه های گلوکوپیران و گلوکوفوران برای انجام یک تخصیص کامل طیف ارتعاشی، محاسبات تئوری تابعی چگالی (DFT) با روش میدان نیروی مکانیک کوانتومی مقیاس‌شده (SQMFF) Pulay ترکیب شد. محاسبات همچنین برای پیش بینی طیف رامان سوکرالوز استفاده شد. تخصیص کامل ۱۲۰ حالت ارتعاشی طبیعی برای سوکرالوز انجام شد. چهار نوار قوی در طیف مادون قرمز در ۱۰۹۳، ۱۰۴۰، ۱۰۲۵ و ۹۹۰ سانتی متر مربع مشخصه سوکرالوز در فاز جامد است. در این کار، خواص ساختاری و ارتعاشی محاسبه شده سوکرالوز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و با ساکارز مقایسه شد. پایداری بالای ساکارز در رابطه با سوکرالوز با استفاده از تجزیه و تحلیل NBO و AIM توجیه شد.

وارد کننده سوکرالوز

ترکیب متفاوت سوکرالوز

۴-CG بدون تغییر از طریق ادرار دفع می شود، در حالی که ۱،۶-DCF در طول دفع در ادرار یا کونژوگاسیون سریع با گلوتاتیون کاهش می یابد. پایداری حرارتی و تجزیه حرارتی سوکرالوز توسط Bannach و همکاران مورد مطالعه قرار گرفت. که نشان دادند این ترکیب تا دمای ۱۱۹ درجه سانتیگراد از نظر حرارتی پایدار است و در بالاتر از این دما، تجزیه حرارتی در سه مرحله بدون ذوب تا ۵۵۰ درجه سانتیگراد انجام می‌شود. علاوه بر این، Bannach و همکارانش، مشخص کرد که پیک های گرمازا در ۱۳۱ درجه سانتیگراد و ۱۲۸ درجه سانتیگراد به دلیل تجزیه حرارتی با آزاد شدن آب و کلرید هیدروژن است، در حالی که طیف های مادون قرمز تجربی تایید می کنند که تجزیه حرارتی بالاتر از ۱۱۹ درجه سانتیگراد رخ می دهد که با آن‌ها مطابقت ندارد. در مطالعه منتشر شده توسط Bannach و همکاران. طیف های تجربی مادون قرمز سوکرالوز در دماهای مختلف ارائه شد، اما باندهای مشاهده شده اختصاص داده نشدند.

در مطالعه دیگری، نوع جدیدی از پراکندگی جامد به شکل نانوالیاف هسته-غلاف با استفاده از الکتروریسی کواکسیال با آسیکلوویر به عنوان داروی مدل و سوکرالوز به عنوان یک شیرین کننده با موفقیت توسط Yu و همکارانش تهیه شد. در آن کار، شناسایی نانوالیاف هسته-غلاف با بدست آوردن طیف ATR-FTIR اجزاء (آسیکلوویر، پلی وینیل پیرولیدون) بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰ سانتی متر مربع انجام شد. با این حال، تنها دو باند کششی OH سوکرالوز اختصاص داده شد. توس با استفاده از طیف‌سنجی FTIR شیرین‌کننده‌ها در آب نشان داد که تفاوت‌های قابل‌توجهی بین طیف‌های مادون قرمز ساکارز و سوکرالوز وجود دارد. اخیراً، طیف‌های ارتعاشی ساکارز در فاز جامد به طور کامل اختصاص داده شده است، در حالی که طیف‌های ارتعاشی مربوط به سوکرالوز، تاکنون، مشخص نشده‌اند. برای ارزیابی رفتار و عملکرد سوکرالوز بر روی گونه های انسانی، مطالعات خواص ساختاری و ارتعاشیاین مولکول ضروری و مفید هستند.

نتیجه گیری

سوکرالوز به طور کامل توسط طیف سنجی مادون قرمز در فاز جامد مشخص شد. حضور سوکرالوز در طیف IR توسط چهار باند مشخصه قوی در ۱۰۹۳، ۱۰۴۰، ۱۰۲۵ و ۹۹۰ سانتی‌متر مربع نشان داده شد که دو مورد اول و دو مورد آخر به حالت‌های کشش C-O نسبت داده می‌شوند. ساختار مولکولی نظری سوکرالوز با استفاده از روش های B3LYP/6-31G و B3LYP/6-311++G تعیین شد. تخصیص کامل ۱۲۰ حالت ارتعاشی طبیعی برای سوکرالوز انجام شد.

پایداری بیشتر ساکارز نسبت به سوکرالوز با استفاده از تجزیه و تحلیل NBO و AIM توضیح داده شد. مطالعه HOMO-LUMO اهمیت اندازه مجموعه پایه برای پایداری و واکنش پذیری سوکرالوز را نشان داد. سه حالت کشش C-Cl به باندهای IR در ۷۵۵، ۷۲۵ و ۶۰۰ سانتی متر مربع اختصاص داده شد. وجود سه اتم کلر در سوکرالوز باعث افزایش واکنش پذیری آن در مقایسه با ساکارز می شود. میدان های نیروی B3LYP/6-31G و B3LYP/6-311++G SQM به دست آمد. این محاسبات همچنین برای پیش‌بینی طیف رامان سوکرالوز، که هیچ داده تجربی برای آن وجود ندارد، استفاده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *