روش کاشت گیاه گوار

به چه صورت می توانیم گیاه گوار را بکاریم

در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با روش کاشت گیاه گوار و کاربرد های آن آشنا کنیم.

کاربرد های گیاه گوار

گیاه گوار: در آسیا از لوبیا گوار به عنوان سبزیجات برای مصرف انسان استفاده می شود و همچنین این محصول برای خوراک گاو و به عنوان یک محصول کود سبز رشد می کند. در ایالات متحده، از آدامس گوار بسیار تصفیه شده به عنوان یک ماده سفت کننده در بستنی، تثبیت کننده پنیرها، پودینگ های فوری و جایگزین های خامه زده شده و به عنوان اتصال دهنده گوشت استفاده می شود. با این حال، بیشتر محصولات در ایالات متحده برای یک درجه آدامس گوار، که در تولید پارچه و کاغذ، لجن های حفاری چاه های نفت، مواد منفجره، شناور سازی سنگ معدن و بسیاری از کاربردهای صنعتی دیگر استفاده می شود، پرورش می یابد.

فروش گوار

صمغ گوار از پلیمرهای شاخه ای طولانی از مانوز و گالاکتوز به نسبت ۲: ۱ تشکیل شده است. بعد از استخراج آدامس، وعده غذایی گوار تقریباً ۳۵٪ پروتئین دارد که حدود ۹۵٪ قابل هضم است.

رشد گیاه گوار

گوار یک حبوبات ایستاده درشت است که به دلیل مقاومت در برابر خشکی شناخته می شود. ریشه شیر عمیق آن در عمق زیر سطح خاک به رطوبت می رسد. بیشتر گونه های اصلاح شده گوار دارای برگ ها، ساقه ها و غلافهای بدون کرک (صاف، بدون کرک) هستند. گیاهان دارای تک ساقه، شاخه ریز یا منشعب پایه (بسته به نوع آن) هستند و از ۱۸ تا ۴۰ اینچ قد می کشند.

تاثیر آب و هوا در رشد گیاه گوار

گوار دما و شرایط خشک را تحمل می کند و با آب و هوای خشک و نیمه خشک سازگار است. دمای مناسب برای رشد ریشه ۷۷ تا ۹۵ درجه فارنهایت است. وقتی رطوبت محدود شود، رشد گیاه متوقف می شود اما نمی میرد. در حالی که رشد متناوب به گیاه کمک می کند تا در خشکسالی دوام بیاورد اما رشد را نیز به تأخیر می اندازد. محدوده فصل رشد از ۶۰-۹۰ روز (انواع مشخص) تا ۱۲۰-۱۵۰ روز (انواع نامشخص) است. گوار در دوره های خشک به آبیاری پاسخ می دهد. این گیاه در مناطق با بارندگی سالانه ۱۰ تا ۴۰ اینچ بدون آبیاری کشت می شود. باران یا رطوبت بیش از حد پس از رشد باعث سیاه شدن و خرد شدن لوبیا می شود و از کیفیت آنها می کاهد.

خاک

گوار در دامنه وسیعی از شرایط خاک به خوبی رشد می کند. در خاکهای حاصلخیز، با بافت متوسط ​​و ماسه ای با ساختار خوب و زیر لایه های زهکشی شده بهترین عملکرد را دارد. گوار مستعد آبگرفتگی است. در نظر گرفته می شود که گوار از نظر شوری و قلیایی بودن خاک تحمل کند. گوار یک محصول عالی برای بهبود خاک است.

آماده سازی و جوانه زنی بذر

بذری را انتخاب کنید که از نظر رنگ و اندازه یکنواخت باشد و عاری از بذرهای دیگر و علف های هرز باشد. انواع جدیدی از گوار منتشر شده است که تا حدی مقاومت در برابر بیماری هایی دارد که زمانی مزارع محصول را ویران می کردند. برای جلوگیری از مشکلات آفت، بذر گواهی شده ای را انتخاب کنید که فاقد بذر قدیمی با مقاومت کمتر در برابر بیماری باشد.

نحوه کاشت گیاه گوار

روش کاشت گیاه گوار: گوار از طریق بذر تکثیر می‌شود. برای این منظور پس از آماده نمودن زمین مورد کشت بذر را به مدت ۲۴ ساعت در آب ولرم خیس کنید و سپس در زمین مورد نظر به صورت ردیفی  بکارید و آبیاری کنید. توجه داشته باشید که این گیاه نیاز کمی به آب دارد طوری که فقط در دو نوبت آبیاری می‌شود یکی به هنگام جوانه زنی گیاه و دیگری به هنگام برداشت میوه یا محصول یا زمان شکوفایی است.

گیاه گوار

گوار محصول مهم حبوبات است. این گیاه برای علوفه و همچنین به منظور غلات کشت می شود. همچنین از آن به عنوان گیاه سبزی و کود سبز استفاده می شود. این محصول مقاوم به خشکسالی است و در مناطق نیمه خشک نیز رونق دارد. صمغ گور از لوبیای گور (اندوسپرم بذر) استخراج می شود که کاربردهای صنعتی متعددی دارد. این برای تهیه پودر صمغ استفاده می شود که در صنعت استخراج روغن، پردازش و نگهداری مواد غذایی، چاپ، صنعت نساجی و کاغذ استفاده می شود. برای کشت گوار، بسترهای محکم و یکنواخت مورد نیاز است. زمین را برای دو تا سه بار کاملا شخم بزنید.

نتیجه گیری

گوار محصول مهم حبوبات است. گوار از طریق بذر تکثیر می‌شود. گوار دما و شرایط خشک را تحمل می کند و با آب و هوای خشک و نیمه خشک سازگار است. دمای مناسب برای رشد ریشه ۷۷ تا ۹۵ درجه فارنهایت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *