قیمت پودر دکستروز

پودر دکستروز یک شیرین کننده بلورین خالص است. این ماده به عنوان یک شیرین کننده، سوسپانسیون تخمیر، یک روان کننده یا یک حامل در زمینه‌های زیادی از جمله شیرینی پزی، نانوایی، تنقلات، نوشیدنی‌ها و محصولات لبنی استفاده می‌شود. 
طبق گفته‌ی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا، پودر دکستروز نوع رایجی از قند افزوده (شیرین‌ کننده مصنوعی) است که از تجزیه‌ی ذرت توسط اسیدها یا آنزیم‌ها تهیه می‌شود. 
به بیان ساده‌تر، دکستروز قندی‌ است که از ذرت استخراج شده و از لحاظ شیمیایی شبیه به گلوکز یا همان قند خون است. با پویا ویژن؛ وارد کننده مواد اولیه غذایی همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با مزایا و معایب این افزودنی غذایی، از شرایط ویژه خرید دکستروز مطلع گردید. 

دکستروز چیست؟

دکستروز نام قند ساده‌ای است که از ذرت ساخته می‌شود و از نظر شیمیایی با گلوکز یا قند خون یکسان است. از دکستروز به عنوان شیرین کننده در پختن محصولات استفاده می‌شود و معمولاً در مواردی مانند غذاهای فرآوری شده و شربت ذرت یافت می‌شود. 

دکستروز همچنین کاربرد پزشکی دارد که این موارد عبارتند از: 

  1. همراه با محلول‌هایی که به صورت داخل وریدی تزریق می‌شوند؛ 
  1. در ترکیب با سایر داروها برای افزایش قند خون. 

 

دکستروز

خرید، فروش و قیمت پودر دکستروز

شاید برای  خیلی از شما این سوال پیش آمده باشد که پودر دکستروز را از کجا بخریم؟ 

برای خرید این ماده فقط کافی است به صفحه محصولات سایت پویا ویژن مراجعه نموده و از قیمت دکستروز مطلع شوید. همچنین می‌توانید با شماره‌‌ی ۰۲۱۴۴۳۵۷۸۹۰ تماس بگیرید. 

پودر دکستروز یک منبع اولیه انرژی برای موجودات زنده است. این ماده طبیعی است و در میوه و سایر قسمت‌های گیاه در حالت آزاد یافت می‌شود. 

قندهای ساده قادرند سطح قند خون را خیلی سریع بالا ببرند و اغلب فاقد ارزش غذایی هستند. نمونه هایی از سایر قندهای ساده عبارتند از گلوکز، فروکتوز و گالاکتوز. محصولاتی که به طور معمول از قندهای ساده ساخته می‌شوند شامل شکر تصفیه شده، ماکارونی سفید و عسل هستند. 

غذاهای غنی از پودر دکستروز

طبق تحقیقات انجام شده، از دکستروز اغلب در دونات یا آب نبات استفاده می‌شود زیرا خشک و بدون چربی است. شما ممکن است پودر دکستروز را در موارد زیر مشاهده کنید: 

  1. آب نبات 
  1. شیرینی‌های بسته بندی شده 
  1. دسرهای لبنی مانند بستنی و ماست 
  1. نوشابه، نوشیدنی ورزشی، نوشیدنی انرژی زا و آب میوه 

قیمت پودر دکستروز و آشنایی با آن  

پودر دکستروز (که به آن شکر انگور نیز گفته می‌شود) یک پودر تصفیه شده با کیفیت عالی است، شباهت زیادی به گلوکز داشته و یک مونوساکارید ساده در گیاهان است. 

 پودر دکستروز یک کربوهیدرات است که به راحتی جذب جریان خون می‌شود، به جذب سایر مواد مغذی کمک می کند و به سرعت مقدار گلیکوژن موجود در بدن را به میزان مناسب برمی‌گرداند. 

 از پودر دکستروز در موادی مانند آب میوه، شیک، کوکتل و نوشیدنی، در کیک و نان به عنوان جایگزینی شکر استفاده می‌شود. این ماده همچنین از متبلور شدن بستنی‌ها جلوگیری می‌نماید. 

یک نوشیدنی حاوی پودر دکستروز انرژی بسیار موثری را ایجاد می‌کند بنابراین مصرف آن قبل یا بعد از یک تمرین بدنسازی ایده آل است و توسط ورزشکاران برای کمک به ترمیم و بازیابی عضلات بعد از ورزش استفاده می‌شود. 

 دکستروز خشک می تواند به قرص‌های خوراکی، قرص های جویدنی و مکمل‌های دارویی اضافه شود. به عنوان یک افزودنی، می‌توان آن را به عنوان پرکننده / اتصال دهنده استفاده کرد. همچنین دکستروز خشک به عنوان یک ماده مغذیِ منبع کربوهیدرات است. 

برای اطلاع از قیمت پودر دکستروز با واحد خرید و فروش شرکت پویا ویژن؛ تامین کننده مواد اولیه غذایی   

و دارای مجوز مصرف دکستروز تماس حاصل کنید. 

دکستروز و دیابت

اگر دیابت دارید و وعده‌های غذایی خود را حذف کرده‌اید یا بیش از حد معمول ورزش می‌کنید، ممکن است سطح قند خون شما کاهش یابد.  

اما کاهش قابل توجه قند خون خطرناک است و می‌تواند شما را در بیمارستان بستری کند.  

در این موارد پزشک دکستروز ۵۰ درصد را برای شما تجویز می‌کند، در این وضعیت ممکن است که سطح پتاسیم بدن شما نیز افزایش یابد. 

به زبان ساده‌تر وقتی دکستروز تزریق می‌شود، سلول‌های بدن شما با گلوکز تغذیه می‌شوند. با این حال مقداری پتاسیم نیز وارد بدن شما می‌شود. همچنین این ماده برای پیشگیری از هیپرکالمی به بیماران دیالیزی به صورت داخل وریدی داده می‌شود. 

وقتی نوبت به درمان هیپوگلیسمی یا قند خون پایین می‌رسد، دکستروز انتخاب بسیار بهتری است البته می‌بایست توسط پزشک تجویز شود. یک مطالعه علمی نشان داد که بیمارانی که با دکستروز درمان شده بودند،زودتر بیدار شده و کنترل اعضای بدن خود را به دست آوردند.  

عوارض جانبی دکستروز

همان‌طور که متوجه شدید پزشک مجاز است این ماده را برای افراد مبتلا به دیابت تجویز کند اما مصرف آن بدون خطر نیست. ممکن است قند خون شما را بیش از حد افزایش دهد و سطح قند را تا حد زیادی بالا ببرد. هنگامی که این اتفاق میفتد، هیپرگلیسمی ممکن است رخ دهد. لطفاً برای اطلاع از شرایط فروش دکستروز به صفحه محصولات پویا ویژن مراجعه نمایید.  

علائم زیر جزو عوارض جانبی مصرف این ماده است: 

  • کم آبی بدن یا بروز تشنگی ناگهانی 
  • حالت تهوع یا استفراغ 
  • تنگی نفس 
  • گیجی 
  • ناراحتی یا گرفتگی معده 
  • تکرر ادرار 
  • اسهال 
  • تورم 
  • خشکی پوست 

 

خرید دکستروز

خرید دکستروز و انواع آن

دکستروز ماده ای قندی حاصل از ذرت بوده که به صورت صنعتی در اثر حرارت ذرت و هیدرولیز کامل آن بدست می‌آید.  

در بازار ایران دو نوع دکستروز موجود است، دکستروز مونو هیدارت یا همان آبدار که حاوی نه درصد آب کریستالیزه است با ظاهر کریستالی، سفید و پودر شکل و بی بو و بیشترین کاربرد را دارد. 

 دکستروز خشک با ظاهر بلوری شکل پودر و با طعم شیرین که حاوی حدود نیم درصد آب کریستالیزه است. 

دکستروز به طور مستقیم توسط مخمرها تخمیر داده می‌شود، بنابراین به صورت وسیع در محصولاتی مانند نان که فرآیند تخمیر دارند استفاده می‌گردد. دکستروز معمولاً به عنوان یک شیرین کننده در غذاهای بسته بندی شده و فرآورده‌های غذایی به علت قابلیت دسترسی گسترده آن استفاده می‌شود. 

سخن پایانی

مصرف دکستروز معمولاً بی خطر است اما دارای برخی خطرات و عوارض جانبی بالقوه است. به عنوان مثال استفاده از پودر دکستروز می‌تواند منجر به افزایش خطرناک قند خون یا تجمع مایعات در بدن شود که ممکن است باعث تورم و جمع شدن مایع در ریه‌ها گردد. پس بهتر است قبل از مصرف این ماده اطلاعات کافی داشته باشید. پویا ویژن؛ واردکننده مواد اولیه صنایع غذایی از شما مخاطب محترم دعوت می‌کند که برای خرید دکستروز به صفحه محصولات سایت مراجعه نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *