گوارگام در صنایع کاغذ

در حال حاضر، صنعت کاغذ سازی با تعدادی از مشکلات جدی مواجه است. اولاً، قیمت یک پالپ سلولزی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است و پالپ با کیفیت بالا، کم عرضه می شود. ثانیا، مشکلات مختلفی از قبیل مشکلات دفع ضایعات کاغذ سازی و الزامات زیست محیطی سازمان های مختلف دولتی، هزینه های کاغذسازی را به شدت افزایش داده است. در نهایت، هزینه انرژی مورد نیاز برای ساخت کاغذ به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. نتیجه اینکه، صنعت و مشتریان با دو گزینه مواجه می شوند: هزینه های بالاتری را پرداخت می کنند و یا به میزان قابل توجهی مقدار و یا کیفیت الیاف سلولزی را کاهش می دهند.

این صنعت تلاش های مختلفی برای کاهش هزینه محصولات کاغذی انجام داده است. یکی از رویکردهایی که به کار گرفته شده شامل افزودن رس و سایر مواد معدنی در فرآیند تولید کاغذ برای جایگزینی فیبر است، اما چنین افزوده ای قدرت و سایر خصوصیات کاغذ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. پرکننده های معدنی در کاغذ ممکن است چگالی کم یا زیادی داشته باشند. امکان اضافه کردن چنین پرکننده هایی به کاغذهای معمولی، باعث کم شدن مقاومت کاغذ در برابرخیس شدن محدود می شود.

فروش گوارگام

در ساخت کاغذ از یک نوار حاوی اسید سیلیک کلوئیدی و گوارگام استفاده می شود. این نوار برای بهبود کاغذ و حفظ اجزای آن افزوده می شود. گوارگام در صنایع کاغذ و اسید سیلیک کلوئیدی برای مقاومت کاغذ و همچنین کم شدن ضایعات کاغذ استفاده می شود. بر این اساس، هدف اصلی این سیستم اتصال دهنده بهبود خواص تولید کاغذ است و حداقل مقادیر فیبر برای رسیدن به نقاط قوت و خواص دیگر که مورد نیاز است، استفاده می شود. یکی دیگر از هدف های آن افزایش قدرت و سایر ویژگی های کاغذ در مقایسه با کاغذهای ساخته شده دیگر است. اگر تمایل به اطلاع بیشتری دارید حتما مقاله مورد استفاده گوارگام را مطالعه کنید.

یکی هدف دیگر ازاهداف استفاده ی گوارگام در صنایع کاغذ، برای به حداکثر رساندن مواد پرکننده معدنی و مواد دیگر در ورق کاغذ است. نسبت وزن بین گوارگام و اسید سیلیک کلوئیدی بیشتر از ۰٫۱ و کمتر از حدود ۲۵ است. آدامس طبیعی گوار یا گوارگام، هنگامی که به عنوان یک ماده شیمیایی کاغذ استفاده می شود، باعث کاهش گرد و غبار و بهبود شکل کاغذ می شود. کمبود گوارگام باعث می شود شستن با آب دشوار شود و درنتیجه تولید را کاهش می دهد و یا زمان خشک شدن را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *