آیا مصرف اسید سیتریک در دوران بارداری خوب است ؟

دوران بارداری و مصرف سیتریک اسید

مصرف اسید سیتریک برای دوران بارداری بی خطر است. اسید سیتریک در غذاها بسیار متداول است. در بسیاری از میوه ها و آب میوه ها به طور طبیعی وجود دارد. مرکبات منابع اصلی اسید سیتریک هستند. بسیاری از غذاهای فرآوری شده نیز حاوی اسید سیتریک به عنوان یک ماده افزودنی هستند. مانند تمام اسیدها طعم ترش دارد و برای مصرف انسان بی خطر است. به همین ترتیب، برای افزودن طعم ترش در غذاهای فرآوری شده محبوب است. اسید سیتریک همچنین یک ماده نگهدارنده است که بیشتر باعث افزایش محبوبیت آن در غذاهای فرآوری شده می شود.

اسید سیتریک در دوران بارداری

هیچ مطالعه علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف اسید سیتریک در دوران بارداری یا هر زمان دیگر ناامن است. زنان باردار می توانند بدون داشتن نگرانی در مورد عوارض جانبی احتمالی، از مرکبات مانند پرتقال و لیمو شیرین را در دوران بارداری استفاده کنند. 

فروش اسید سیتریک

هیچ مطالعه علمی وجود ندارد که نشان دهد اسید سیتریک برای مصرف در دوران بارداری یا هر زمان دیگر ناامن است. زنان باردار می توانند بدون داشتن نگرانی در مورد عوارض جانبی احتمالی، از مرکبات مانند پرتقال و لیمو شیرین را در دوران بارداری استفاده کنند. در حقیقت بیشتر میوه ها و سبزیجات رسیده مناسب برای زنان باردارهستند، اما نباید در مصرف آنها زیاده روی کنند.علاوه بر این، لازم نیست نگران باشند کالری موجود در اسید سیتریک نمی تواند باعث افزایش وزن در دوران بارداری شود. اسید سیتریک به طور قابل توجهی بر متابولیسم در دوران بارداری تأثیر نمی گذارد. خوردن اسید سیتریک  ممکن است باعث افزایش ریفلاکس در بعضی از زنان باردار می شود، در حالیکه بعضی از زنان این  تاثیر را متوجه نمی شوند. در دوران بارداری بسیاری از خانم ها عوارضی مانند حالت تهوع را تجربه می کنند. با توجه به نگرانی هایی که در مورد خطرات مصرف دارو وجود دارد برخی از خانم ها ترجیح می دهند به جای آن از داروهای گیاهی یا طبیعی استفاده کنند.

بارداری و تغذیه

پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها حاوی کالری هستند، به این معنی که می توانید از آنها برای انرژی استفاده کنید. به گفته سازمان FDA، اسید سیتریک همچنین حاوی کالری است. با این حال، شما آن را به اندازه مولکول‌های دیگر مواد مغذی به سلول‌ها وارد نمی‌کنید.

مصرف اسید سیتریک در دوران بارداری بی خطر است:

لیمو یکی از مرکباتی است که حاوی اسید سیتریک فراوانی است. از خواص بیشماری برخوردار است و برای اثرات بارداری مفید است. زنان باردار می توانند هر از گاهی آب لیمو بنوشند. اما باید آن را به مقدار متوسط بنوشند و در مصرف آن زیاده روی نکنند. برای مصرف باید از لیموی تازه استفاده کنند و از افزودن قند زیاد به آن خودداری کنند.

آیا مصرف اسید سیتریک در دوران بارداری خوب است؟

لیمو یکی از مرکباتی است که حاوی اسید سیتریک فراوانی است و به دلیل داشتن ویتامین c از خواص بیشماری از جمله تقویت حافظه می شود و برای بارداری نیز مفید است.زنان باردار می توانند هر از گاهی آب لیمو بنوشند. اما باید آن را به مقدار متوسط ​​بنوشند و در مصرف آن زیاده روی نکنند. برای مصرف باید از لیموی تازه استفاده کنند و از افزودن قند زیاد به آن خودداری کنند.

وارد کننده اسید سیتریک

فواید لیمو در دوران بارداری:

۱- تقویت ایمنی و رشد جنین: نصف لیوان (۱۰۶ گرم) لیمو بدون پوست می تواند ۵۶٫۲ میلی گرم (میلی گرم) ویتامین C را تحویل دهد که یک ماده مغذی مهم برای مادر و نوزاد است.

۲- کاهش حالت تهوع: مصرف لیمو به تسکین حالت تهوع در دوران بارداری به خصوص در سه ماه اول کمک می کند. اسانس لیمو یک داروی محبوب گیاهی برای تهوع و استفراغ در دوران بارداری است و معمولا بی خطر است و می توانند آن را بو کنند.

 نوشیدن آب لیمو روی جریان اضافی صفرا تأثیر می گذارد و همچنین به خلاص شدن از شر خلط جمع شده موجود در دستگاه گوارش کمک می کند و مانع از انسداد در دستگاه گوارش می شود.

۳- تقویت هیدراتاسیون: مصرف آب برای بدن بسیار ضروری است( به خصوص در دوران بارداری) زیرا عملکردهای مهم بسیاری از جمله:

  • شکل و ساختار به سلولها می دهد.
  • باعث تنظیم دمای بدن می شود.
  • به هضم غذا کمک می کند.
  •  باعث جذب و انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول ها می شود.
  • کمک به واکنشهای شیمیایی بدن می کند.
  • باعث از بین بردن ضایعات بدن می شود.
  • باعث تشکیل مخاط و سایر مایعات روان کننده می شود.
  • یک زن باردار در روز به ۳،۳۰۰ میلی لیتر آب نیاز دارد. این معادل شرمنده ۱۴ فنجان آب است. گاهی اوقات، نوشیدن آب زیاد می تواند اذیت کننده باشد، قرار دادن مقداری لیمو به آب می تواند یک روش سالم و دلپذیر برای زنان باردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *