سوربیتول در بازار جهانی

اندازه بازار جهانی سوربیتول در سال ۲۰۱۷ ۳٫۷۹ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و پیش بینی می شود که در CAGR 8.0٪ در دوره پیش بینی گسترش یابد. سوربیتول یک ماده مفید در رژیم های غذایی و نوشیدنی ها است زیرا به دلیل داشتن کالری کم به عنوان یک جایگزین موثر برای قند عمل می کند. انتظار می رود افزایش آگاهی بهداشتی باعث رشد این بازار شود. سوربیتول نیز به عنوان یک جایگزین شکر و در لوازم آرایشی به عنوان یک روان کننده استفاده می شود.

زنجیره ارزش صنعت شامل تامین کنندگان مواد خام، تولید کنندگان محصول، کانال های توزیع و برنامه های کاربر نهایی می باشد. پیش بینی می شود با افزایش نگرانی در مورد عوارض جانبی سلامتی ناشی از تخریب کالاهای بسته بندی شده مانند رول نان ، دسرهای یخ زده و شکلات، استفاده از سوربیتول افزایش یابد زیرا این امر به افزایش ماندگاری چنین محصولاتی کمک می کند. همچنین پیش بینی می شود افزایش مصرف کالاهای پخته و شیرینی پزی باعث افزایش تقاضای محصول در سالهای پیش بینی شده شود.

فروش سوربیتول
سوربیتول در بازار جهانی ۲

بازار سوربیتول در صنایع مختلف

سوربیتول در سلامت دهان ودندان :

با توجه به افزایش آگاهی در مورد سلامت دهان و دندان و اهمیت عناصر گیاهی ، در حال رشد نفوذ بازار محصولات مراقبت از دهان گیاهی طی سال گذشته ، انتظار می رود دامنه کاربرد الکل‌های قندی مانند سوربیتول را گسترش دهد. فروش جهانی خمیر دندان در سال ۲۰۱۷ با ۱۳٫۵۴ میلیارد دلار ثبت شد . این محصول در صنعت به مایع و بلور تقسیم می شود. سوربیتول مایع بیشتر به عنوان یک جایگزین قند در صنایع F&B و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین ، انتظار می رود افزایش تقاضا برای جایگزین های قند به دلیل افزایش آگاهی در مورد کالری کم ، رشد بازار سوربیتول مایع را در آینده نزدیک تقویت کند.

علاوه بر این ، پیش بینی می شود که هزینه کم فرم مایع محصول نسبت به فرم کریستالی ، خریداران را به خود جلب کند ، از این طریق باعث افزایش بخش می شود. سوربیتول کریستالی به عنوان یک افزودنی غذایی در قرص نعناع ، آدامس ، پلی دیستروز (فیبر غذایی محلول) و سایر مواد غذایی بدون قند از جمله فیله ماهی کباب شده ، ماهی خام منجمد و چندین محصول آب منجمد دیگر استفاده می شود.

سوربیتول در فرآورده های گوشتی :

انتظار می رود افزایش تقاضا برای محصولات فوق ، به ویژه مواد غذایی منجمد و فرآورده های گوشتی ، در چین و هند رشد سالانه را در طی سالهای آینده ارتقا بخشد. محصولات مراقبت شخصی بزرگترین بخش مصرف نهایی سوربیتول است که ۳۴٫۰٪ از حجم بازار جهانی سوربیتول را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داد. افزایش آگاهی مصرف کننده در مورد مزایای ارائه شده توسط مواد طبیعی مشتق شده از فاکتورهای مطلوب برای بازار است.

سوربیتول در محصولات مراقبت شخصی:

سوربیتول به عنوان ماده غلظت دهنده در محصولات مراقبت شخصی مانند کرم های پوستی ، دهانشویه ، خمیردندان و آدامس ها استفاده می شود. صنایع غذایی دومین بخش استفاده نهایی بود و انتظار می رود به دلیل افزایش تقاضای محصول به عنوان شیرین کننده شاهد رشد باشیم.

سوربیتول همچنین به عنوان عامل کف و مرطوب کننده ، امولسیفایر، پراکندگی و مواد شوینده کاربرد دارد. انتظار می رود که افزایش تقاضا برای محصولات بیولوژیکی  به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی ، باعث استفاده از سورفاکتانت های مبتنی بر زیست محیطی ، مانند رامنولیپیدها و سوربیتول شود. علاوه بر این ، مقررات سختگیرانه با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) انتظار می رود که رشد سورفاکتانتهای مبتنی بر زیست محیطی را تقویت کرده و تأثیر مثبتی بر کل بازار در سالهای آینده داشته باشد.

سوربیتول در بخش شیمیایی :

در بخش شیمیایی نیز سهم قابل توجهی از حجم جهانی را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه یک الکل قند است، انتظار می رود این محصول به عنوان واسطه در تولید محصولات بی شمار از جمله سوخت های زیستی و موشک هااستفاده شود.

پیش بینی می شود با افزایش استفاده از PET در بسته بندی بطری های CSD و به عنوان ماده ای سبک در صنعت خودرو ، تقاضای اتیلن گلیکول سوخت شود و از این طریق رشد بازار را تقویت کند. پروپیلن گلیکول به عنوان ماده اولیه برای تولید رزین های پلی استر غیر اشباع (UPR) استفاده می شود.

در بخش مواد شیمیایی صنعتی ADM از طریق دخیل نشاسته ذرت سوربیتول به عنوان ماده اولیه فرآیند تولید گلیسرول به همراه پروپیلن گلیکول را توسعه داده است. در نتیجه پیش بینی می شود شرکت های متعددی هزینه های خود را برای تولید پروپیلن گلیکول از طریق گزینه های زیست محور برای کاهش اعتماد به پتروشیمی ها افزایش دهند.

آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۷ از نظر درآمد ۹۰۷٫۶ میلیون دلار اختصاص داده است و پیش بینی می شود CAGR 7.0٪ در سال های آینده ثبت کند. انتظار می رود آسیا اقیانوس آرام بزرگترین و سریعترین شاهد در بازار منطقه ای در CAGR با ۹٫۴٪ در دوره پیش بینی باشد. انتظار می رود هزینه های تولید پایین و تقاضا برای محصولات مراقبت شخصی و در حال رشد بخش های F&B و دارویی در چین و هند باعث توسعه بازار منطقه شود. دولت های چین و هند ابتکارات بی شماری را برای ارتقاء تولید داخلی داروهای دارویی و صنایع مراقبت شخصی با اجازه FDIs در نظر گرفته اند. پیش بینی می شود بازار اروپا به دلیل رشد بازار مراقبت های شخصی در آلمان ، ایتالیا و فرانسه و افزایش آگاهی در مورد مواد طبیعی ، در چند سال آینده شاهد پیشرفت چشمگیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *