اثرات سوکرالوز بر بدن انسان

آیا سوکرآلوز باعث کاهش وزن می شود؟

سوکرالوز یک شیرین کننده همه کاره است، بنابراین می تواند بسیاری از غذاها از جمله نوشیدنی های رژیمی، آدامس ها و دسرهای یخ زده را شیرین کند. توجه به این نکته ضروری است که از دست دادن و حفظ وزن فرد اغلب به چندین روش همزمان نیاز دارد.
ایجاد یک تغییر واحد مانند جایگزین کردن شیرین کننده های کم کالری برای کالاهای بدون کالری حاوی قند تنها یک مؤلفه است. شیوه زندگی و شیوه های رفتاری مانند خوردن رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، خواب کافی همه عوامل مهم در رسیدن به اهداف کاهش وزن و حفظ وزن هستند.
تعویض مواد غذایی و نوشیدنی های شیرین شده با سوکرالوز برای همتایان قند خود می تواند در کاهش وزن یا مدیریت وزن نقش داشته باشد. جایگزینی گزینه های شیرین کننده کم کالری برای نسخه های کالری معمولی منجر به کاهش وزن متوسط ​​می شود. در یک برنامه کاهش وزن  شرکت کنندگان به مدت یک سال آب یا نوشیدنی های شیرین کم کالری مصرف کردند.
کسانی که در گروه شیرین کننده کم کالری قرار گرفتند، به طور متوسط ​​۶٫۲۱ کیلوگرم از دست دادند. شیرین کننده های کم کالری مانند سوکرالوز می توانند در استراتژی های تغذیه ای برای کمک به کاهش وزن و اهداف حفظ وزن مفید باشند.
با بررسی انجام شده بر روی اثرات سوکرالوز بر بدن انسان ، سوکرالوز در آزمایشات تصادفی هیچ تاثیری بر قند خون یا انسولین ندارد و هیچ تاثیری بر اشتها ندارد. انتخاب مواد غذایی و نوشیدنی های شیرین شده با شیرین کننده های کم کالری مانند سوکرالوز یکی از راه های کنترل مصرف قند و نگه داشتن کالری ها است که از مؤلفه های مهم حفظ سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با رژیم است. اگر از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنید و از نتایج به دست آمده سالم، شاد و رضایت دارید، نیازی به تغییر آن ندارید.
وارد کننده سوکرآلوز

آیا دیابتی ها می توانند سوکرالوز مصرف کنند؟

محصولات حاوی سوکرالوز طعم شیرین دارند و معمولا دارای کربوهیدرات کم و پایین هستند، برای افرادی که باید مصرف کربوهیدرات خود را کنترل کنند این نکته مهم است. تحقیقات گسترده بر روی اثرات سوکرالوز بر بدن انسان نشان می دهد که سوکرالوز سطح قند خون را افزایش نمی دهد و یا بر روی کنترل قند خون تاثیر نمی گذارد. استانداردهای انجمن مراقبت های پزشکی دیابت آمریکا در سال ۲۰۱۸ می گوید استفاده از شیرین کننده های کم کالری جایگزین شیرین کننده های پرکالری(قند) در مصرف روزانه شود. این بیانیه توسط آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، دیابت انگلستان و دیابت کانادا پشتیبانی می شود.
در دیابت نوع دو افزایش وزن ارتباط مستقیمی با اضافه بودن قند در بدن دارد به همین دلیل استفاده از شیرین کننده های کم کالری به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند.
افراد مبتلا به دیابت باید با یک متخصص دندانپزشک، متخصص مراقبت های بهداشتی برای مشاوره در مورد خوردن سالم برای بهبود کنترل قند خون صحبت کنند.
غذاها و نوشیدنی های ساخته شده با سوکرالوز اغلب برای افراد مبتلا به دیابت به عنوان جایگزینی برای غذاها و نوشیدنی های شیرین استفاده می شود.
افراد هنگام پخت می توانند به جای شکر از سوکرالوز استفاده کنند. مبتلایان به دیابت که عادت به محصولات شیرین دارند، شیرین کننده های غیر مغذی (حاوی کالری کمی یا بدون کالری) ممکن است یک جایگزین قابل قبول برای شیرین کننده های مغذی (که دارای کالری مانند شکر، عسل، شربت آگاو هستند) باشد. بیشتر بررسی های سیستماتیک و متاآنالیزها مزایای استفاده از شیرین کننده غیر مغذی در کاهش وزن را نشان می دهد.
مطالعات بیشماری نشان داده اند که سوکرالوز برای مبتلایان به دیابت مناسب است. سوکرالوز توسط بدن به عنوان قند یا به عنوان کربوهیدرات شناخته نمی شود. به واسطه انرژی بدن متابولیزه نمی شود و بر قند خون تأثیر نمی گذارد.
سوکرالوز هیچ تاثیری در متابولیسم کربوهیدرات یا ترشح انسولین ندارد و به همین دلیل برای افراد دیابتی مناسب است. در واقع تأثیر صفر بر میزان قند خون شما دارد، بنابراین نیازی به نگرانی از افزایش قند نیست. هنگامی که سوکرالوز می خورید، بیشتر ماده بدون اینکه به سیستم شما جذب شود از بدن شما عبور می کند. کمتر از ۲۰ درصد شیرین کننده وارد خون شما می شود و مابقی از طریق دفع از بین می رود. این شیرین کننده برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار عالی است.
مصرف روزانه قابل قبول (ADI) 5 میلی گرم یا کمتر، مکمل ساکارالوز به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن را در روز توصیه می کند. برای رسیدن به این حد، یک فرد با وزن ۱۳۲ پوند باید روزانه ۲۳ عدد بسته از شیرین کننده مصنوعی مصرف کند.
مطالعات انجام شده بر روی اثرات سوکرالوز بر بدن انسان نشان می‌دهد که در افراد دارای سطح قند خون طبیعی و افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ یا ۲ ، سوکرالوز بر کنترل قند خون کوتاه مدت و بلند مدت تأثیری ندارد.
این یک نکته حیاتی است که افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند بیشتر از نوشیدنی های شیرین با کالری کمتری مصرف می کنند. بسیاری از پزشکان تغذیه و سازمان های بهداشت عمومی در سراسر جهان، از مصرف شیرین کننده های کم کالری در افراد مبتلا به دیابت حمایت می کنند.
 
فروش سوکرآلوز
 

آیا سوکرالوز برای کودکان ایمن است؟

جواب این سوأل بله است.
غذاهای شیرین شده با سوکرالوز می توانند به رژیم غذایی کودک اضافه شوند، بدون افزایش مصرف کالری و مصرف شکر.
همانطور که بزرگسالان، شیرین کننده های کم کالری استفاده می کنند کودکان نیز می توانند در حد مجاز از این شیرین کننده ها استفاده کنند. با توجه به مطالعات گسترده در کودکان، آکادمی آمریکایی توصیه های رسمی در مورد مصرف شیرین کننده کم کالری، ندارد.
کودکان نوشابه زیاد مصرف می کنند، به طوری که ۴ تا ۱۸ درصد مصرف نوشابه در میان کودکان است و تقریبا ۱۵% کل جمعیت بالای ۲ سال ایالات متحده از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند.
یک مطالعه اخیر نشان می دهد که مصرف شیرین کننده های مصنوعی در حال افزایش است و در میان کودکان دو برابر شده است. سوکرالوز یک شیرین کننده کم کالری برای شیرین کردن غذاها و نوشیدنی هاست و به طور کلی بی خطر است. لانگون در دانشگاه نیویورک با بررسی اثرات سوکرالوز بر بدن انسان گزارش می دهد که سوکرالوز برای بچه ها ایمن است اما سوکرالوز و سایر شیرین کننده های مصنوعی را در رژیم کودک خود محدود کنید.
تولید کنندگان شیرین کننده های مصنوعی را در خوراکی هایی که کودکان دوست دارند مثل پاپ کورن و غلات استفاده می کنند. کودکانی که از غذاهایی که شیرین کننده مصنوعی دارند استفاده می کنند این غذاها را ترجیح میدهند به غذاهایی که از شیرین کننده های طبیعی درست شده اند.
شیرین کننده های مصنوعی به عنوان یک جایگزین سالم برای شکر هستند زیرا در مصرف آنها پوسیدگی دندان، چاقی یا قند خون بالا نیست.
وارد کننده سوکرالوز

آیا زنان باردار و شیرده می توانند سوکرالوز مصرف کنند؟

در مورد رژیم غذایی و تغذیه در دوران بارداری نگرانی های زیادی وجود دارد. یکی از این نگرانی ها مربوط به شیرین کننده های مصنوعی و بارداری است. آیا باید از این شیرین کننده ها در دوران بارداری استفاده شود؟ اثرات سوکرالوز بر بدن انسان چگونه است ؟
بسیاری از زنان باردار شکر را از رژیم غذایی خود حذف می کنند، برای جایگزینی آن از نوشیدنی ها و غذاهایی که شیرین کننده مصنوعی دارند استفاده می کنند. تحقیقات انجام شده روی ایمنی این شیرینی هانشان می دهند که همانطور که زنان باردار دراکثر موارد در دوران بارداری، همیشه با مشاور مراقبت های پزشکی خود مشورت می کنند در این مورد هم باید با پزشک خود مشورت کنند.
اما خوب است که یک مادر شیرده گاهی اوقات از شیرین کننده های مصنوعی استفاده کند.
شیرین کننده های مصنوعی عناصری هستند که شیرینی را به مواد غذایی اضافه می کنند. شیرین کننده ها مواد تشکیل دهنده نوشابه ها، دسرها و شیرینی ها هستند. دو ماده شیرین کننده وجود دارد: مواد مغذی (حاوی کالری) و غیر مغذی (بدون کالری).
شیرین کننده های مغذی حاوی کالری های خالی هستند. این مواد افزودنی باعث ایجاد کالری در رژیم غذایی می شوند، اما حاوی ویتامین ها یا مواد معدنی کمی هستند. هنگامی که در اعتدال استفاده می شود، شیرین کننده های مغذی با توجه به اینکه در افزایش وزن اضافی نقش ندارند، برای مصرف در دوران بارداری بی خطر محسوب می شوند.
زنان باردار و شیرده اغلب در مورد تاثیر مواد غذایی، نوشیدنی ها و داروها بر سلامت نوزادان خود نگران هستند. تحقیقات نشان داده است که سوکرالوز هیچ تأثیری بر روی مادران باردار یا زنان شیرده یا جنین ندارد. از آنجا که تنها مقدار کمی سوکرالوز در جریان خون جذب می شود، مقدار سوکرولوز موجود در شیر مادر بسیار کم است (Sylvetsky 2015). باید در دوران بارداری و شیردهی نیازهای تغذیه ای را در حدی که لازم است استفاده کنند مثل شیرین کننده ها، از جمله شکر یا شیرین کننده های کم کالری.
اداره بهداشت کانادا می گوید که مصرف جایگزین شکر برای زنان باردار خطرناک نیست به شرط آنکه در حد اعتدال باشد و با توجه به اندازه و نیاز روزانه مصرف شود. طبق نظر اداره ی دارو و غذای آمریکا سوکرالوز برای افراد مصرف کننده و زنان باردار ایمن است.
یک متاآنالیز گزارش داد مصرف نوشیدنی های کم کالری که توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده برای مصرف در دوران بارداری تأیید شده و بر روی زایمان زودرس تاثیر ندارد.
با این حال زنان مبتلا به عدم تحمل کربوهیدرات مانند دیابت حاملگی، دیابت قندی یا مقاومت به انسولین نیاز به محدود کردن استفاده از شیرین کننده های مغذی دارند.
شیرین کننده های مغذی شامل قندهایی مانند ساکارز، دکستروز، شکر ذرت ، فروکتوز و مالتوز هستند. الکلهای قند همچنین شیرین کننده های مغذی هستند که اغلب در غذاهایی با عنوان “بدون قند” یافت می شوند.
نمونه هایی از الکل های قند شامل سوربیتول، زایلیتول، مانیتول، ایزومالت هستند. شیرین کننده های غیر مغذی برای اثر شیرین کننده قابل توجه به مواد غذایی به مقدار بسیار کمی اضافه می شوند و برای استفاده در غذاها و نوشیدنی های رژیمی یا کم کالری تأیید شده اند. تحقیقات در مورد ایمنی استفاده از شیرین کننده های غیر مغذی در دوران بارداری محدود است.
آسپارتام برای استفاده در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است. توصیه می شود مصرف را تا حد متوسط ​​محدود کنید.
سوکرالوز شیرین کننده غیر کالری است که از قند ساخته می شود. سوکرالوز هیچ تاثیری بر قند خون ندارد، هیچ کالری ندارد و در دوران بارداری و شیردهی بی خطر تلقی می شود. طبق گفته سازمان غذا و دارو سوکرالوز برای مصرف همه از جمله زنان باردار بی خطر است.
سوربیتول یک الکل قند است که به طور طبیعی در برخی از میوه ها و سبزیجات یافت می شود و به عنوان شیرین کننده در غذاها و داروها استفاده می شود ، به مقدار کم در دوران شیردهی باید استفاده شود زیرا مصرف زیاد سوربیتول در رژیم غذایی مادر باعث اسهال در نوزاد می شود.
 
مصرف شیرین کننده های مصنوعی در دوران بارداری و شیردهی
 

آیا سوکرالوز در پوسیدگی دندان نقش دارد؟

سوکرالوز نوع جدیدی از شیرین کننده های بدون کالری است که اخیراً برای استفاده تأیید شده است. یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری و صفر کالری است. یک جایگزین قند است که تقریبا ۶۰۰ برابر شیرین تر از ساکارز است.
در دسترس بودن آن ممکن است تعداد غذاهای خوش طعم، شیرین و نوشیدنی های شیرین موجود در بازار را گسترش دهد. مجموعه ای از مطالعات برای ارزیابی اثرات سوکرالوز بر بدن انسان و یا اینکه آیا سوکرالوز دارای پتانسیل بیماری زا است، انجام شده است.
اینها شامل بررسی متابولیسم باکتریایی خوراکی، پوسیدگی تجربی در مدلهای حیوانات و تأثیر محلولهای حاوی سوکرالوز بر pH پلاک انسان است. مجموع این مطالعات نشان می دهد که ساکارالوز غیر بیماری زا است. هنگامی که برای جایگزینی قند استفاده می شود، هم سوکرالوز و هم شیرین کننده های آزمایش شده مبتنی بر سوکرالوز ممکن است در رژیم غذایی پوسیدگی مفید باشند.
سوکرالوز معمولاً در محصولات بهداشتی دهان مانند آدامس وجود دارد و هیچ تاثیری بر پوسیدگی دندان ندارد. از آنجا که برخی از انواع باکتریهای خوراکی از قند تغذیه می کنند، اگر دندان ها در معرض قند زیاد باشند می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. میکروارگانیسم های باکتریایی قند را تجزیه می کنند و اسیدهایی را که باعث تضعیف مینای دندان هایشما می شوند، آزاد می کنند.
باکتریها، اسیدها، بقایای مواد غذایی و بزاق برای ایجاد پلاک که به سطح دندان ها می چسبد ترکیب می شوند. اسیدهای موجود در پلاک، مینای دندان را حل می کنند (به آن فرسایش عاج می گویند) و سوراخ هایی کم عمق به نام حفره ایجاد می کند. با گسترش پوسیدگی در پالپ دندان، آنها می توانند با گذشت زمان عمیق تر رشد کنند. جایگزین های قند مانند شیرین کننده های کم کالری تأثیری مانند قند ندارند. در حقیقت برخی از شیرین کننده ها به نام پلیول ها دارای خاصیت ضد باکتریایی هستند.
فروش سوکرالوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *