آیا لسیتین باعث کاهش اضطراب می شود؟

آیا لسیتین باعث کاهش اضطراب می شود؟

آیا لسیتین باعث کاهش اضطراب می شود؟

اضطراب یک وضعیت فیزیولوژیک بسیار واقعی و ناخوشایند است که  توسط تحریک بیش از حد غده فوق کلیه ایجاد می شود.

استیل کولین انتقال دهنده نهایی سیستم عصبی پاراسمپاتیک بدن است و باعث هضم خوب، نفس عمیق و سرعت ضربان قلب می شود که اینها باعث آرامش می شوند. بدن استیل کولین خود را از کولین می گیرد. کولین در رژیم غذایی به عنوان فسفاتیدیل کولین در لسیتین موجود است. لسیتین در زرده تخم مرغ و بیشتر محصولات سویا یافت می شود. مکمل لسیتین تا به حال اثرات مضر نداشته است. لسیتین به عنوان یک درمان برای مبارزه با از دست دادن حافظه در نظر گرفته می شود. مغز گوشت گاو و گوسفند نیز یک منبع عالی از لسیتین هستند.

آیا لسیتین باعث کاهش اضطراب می شود؟

هر قاشق غذاخوری (۷٫۵ گرم) از گرانول های لسیتین حاوی حدود ۱۷۰۰ میلی گرم فسفاتیدیل کولین، ۱۰۰۰ میلی گرم فسفاتیدیل آنزیم و حدود ۲۲۰۰ میلی گرم اسید چرب ضروری به عنوان اسید لینولئیک است. همچنین حاوی اسید لیمولینیک امگا ۳ با روغن ماهی است. لسیتین موجود در کپسول محبوب ترین نوع لسیتین است، اما گران است. ۸ تا ۱۲عدد کپسول حدود یک قاشق غذاخوری لسیتین است. از آنجا که یک دوز نرمال سالم سه قاشق غذا خوری روزانه است، پس در طول روز مقدار زیادی باید کپسول مصرف شود که قابل قبول نیست. لسیتین مایع بسیار ارزان تر است. بهترین راه استفاده از گرانول های لسیتین است که اگر آنها را گرم کنید لسیتین مایع خواهید داشت.

استفاده از لسیتین سویا

لسیتین سویا یک منبع خوب فسفاتیدیلسرین و کولین است. اگر چه به عنوان یک منبع کولین خوب، هر دو CDP کولین و آلفا GPC بهتر است و برای شکل گیری حافظه، توانایی یادگیری،  کاهش آسیب مغزی در سالمندان،  کاهش بیماری آلزایمر، زوال عقل مفید است. یک مطالعه نشان می دهد که ۲ گرم لسیتین سویا می تواند باعث کاهش استرس شود. این کاهش استرس باعث کاهش کورتیزول می شود. بعضی از دلایل استفاده از لسیتین سویا به علت اضافه شدن گروه های فسفاتیدیل در کنار کولین، قابلیت کاهش استرس را دارد. افزایش عملکرد شناختی با لسیتین سویا تنها سود فسفاتیدیلسرین نیست. یک مطالعه نشان می دهد ضعف شناختی با مکمل فسفاتیدیلسئین کاهش می یابد.

شرکت بازرگانی پویا ویژن وارد کننده و تامین کننده و فروش لسیتین.
در صورت نیاز به راهنمایی با ما در تماس باشید همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.
شماره تماس: ۰۲۱۴۴۳۵۷۸۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *