استفاده از صمغ گوار در تصفیه آب

استفاده از صمغ گوار در تصفیه آب

مقدار زیاد فاضلاب سبب آسیب جدی به محیط زیست می شود. یکی از محصولات فاضلاب، آب چرب است  که محصول تولیدی صنعت نفت است. پلیمرهای کم هزینه به عنوان مواد جایگزین برای درمان آب های چرب با روش های معمول استفاده می شوند، غلظت روغن و گریس  پارامتر اصلی برای دفع نهایی است. در این راستا، صمغ گوار در تصفیه آب برای پاک کردن آبهای آلوده به نفت استفاده می شود و از مزایای آن این است که یک پلیمر طبیعی ارزان قیمت و بسیار هیدروفیل است وباعث حذف ۹۰% روغن از آب می شود.

چرا از صمغ گوار در تصفیه آب استفاده می شود؟

گوارگام، تحت شرایط خاص، خود را به ساختارهای سه بعدی با خواص فیزیک و شیمیایی جالب تبدیل می کند و این قسمتی از موارد استفاده گوارگام است. هنگامی که ژل صمغ گوار در آب تولید می شود، پس از خروج نمک، روغن در میان ژل فرو رفته محبوس می شود. گوارگام، عنصری است که به طور گسترده در صنعت پردازش مواد غذایی استفاده می شود. استفاده از گوارگام به عنوان کمک فلوکولنت در درمان آب آشامیدنی برجسته است.

فروش صمغ گوار

در حال حاضر استفاده از فلوکولنت مصنوعی، مانند پلی اکریل آمید بحث برانگیز است. باقی مانده های آکریل آمید در آب باعث افزایش خطر سلامت مردم می شود. اثر فلوکولنت صمغ گوار در تصفیه آب باعث پاکسازی و روشن شدن آب آشامیدنی می شود. تحقیقات نشان می دهد که صمغ گوار در تصفیه آب باعث افزایش نسبت ناخالصی های کلوئیدی بی ثبات می شود و می تواند همراه با آلوم استفاده شود تا میزان کربن خام را از ۲۶٫۵ به ۱٫۰ کاهش دهد. صمغ گوار به عنوان یک جایگزین ایمن برای پلی آکریل آمید در درمان آب آشامیدنی یا مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. فلوکولانت طبیعی به سرعت در حال کمک کردن به تصفیه آب است و صمغ گوار زمان این فرایند را تسریع می بخشد و هزینه کل عملیات را کاهش می دهد. آدامس گوار در غلظت های مختلف ph آب را تغییر نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *