تاثیر گوارگام در کاهش وزن چگونه است؟

تاثیر گوارگام در کاهش وزن چگونه است؟

تاثیر گوارگام در کاهش وزن مثبت و مفید است. گوارگام درکاهش وزن و کنترل اشتها می تواند کمک کند. یک فیبر محلول و کم کالری است. فیبر در بدن غیر قابل هضم حرکت می کند و ضمن کاهش اشتها، به افزایش سیری کمک می کند. گوارگام یک معجزه درمانی برای چاقی است و میزان متابولسیم بدن را تقویت می کند. با مصرف مناسب گوارگام میزان سوخت و ساز بدن و انرژی افزایش می یابد.

صمغ گوار( گوارگام) بذر گیاه گوار است که بیشتر در مناطق هند و پاکستان کاشته می شود.  بعد از چندین فرآیند صنعتی تشکیل می شود و عمدتاً در صنایع مختلفی از جمله داروسازی، نساجی، مواد آرایشی، مواد غذایی، معدن و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه به دلیل اینکه کم کالری است و فیبر زیادی دارد در زمینه سلامت از آن استفاده می شود.

تاثیر گوارگام در کاهش وزن باعث تحقیقات زیادی شده است. افزایش شیوع چاقی یک مشکل پزشکی شناخته شده در کشورهای توسعه یافته است. چاقی به افزایش خطرات بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت غیر وابسته به انسولین و انواع خاصی از سرطان مربوط می شود. کاهش فعالیت بدنی و افزایش مصرف انرژی به خصوص مصرف چربی باعث توسعه چاقی می شود. از این طریق کاهش وزن و از دست دادن چربی بدن می تواند با کاهش مصرف انرژی و یا افزایش هزینه انرژی حاصل شود. رژیم های کم مصرف در کاهش وزن بدن در کوتاه مدت موفق به نظر می رسند. اما در طول درمان طولانی مدت باعث کاهش انطباق و افزایش عادت به رژیم غذایی محدود می شود. انرژی همراه با افزایش اشتها ممکن است منجر به کاهش وزن ناموفق یا جلوگیری از بازیابی مجدد وزن شود. کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری ممکن است تبعیت از رژیم غذایی محدود انرژی را بهبود بخشد. بنابراین شناسایی موادی که باعث بهبود یا حفظ سیری در طول محدودیت انرژی می شوند، برای درمان چاقی لازم است.

فروش گوارگام


در حال حاضر مردم نسبت به سلامتی آگاهی بیشتری پیدا کرده اند. آنها وقت خود را صرف حفظ سلامتی با وجود مشغله های فراوان می کنند. روش های مختلفی وجود دارد که با کمک آنها می توان وضعیت سلامتی فرد را تعیین کرد. متداول ترین روش مورد استفاده BMI (شاخص توده بدنی) است که به ما کمک می کند تا تصمیم بگیریم که فرد سالم یا ناسالم است. دسته بندی های مختلفی دارد که وضعیت سلامتی یک فرد را نشان می دهد. دامنه BMI هر چه بیشتر باشد، خطر سلامتی فرد را افزایش می دهد و منجر به اختلال در سلامتی مانند چاقی، اختلال در کلسترول و فشار خون می شود.

برای سالم ماندن مردم از محصولات بسیار متنوعی که در بازار موجود هستند استفاده می کنند. یکی از این محصولات گوارگام است. مهمترین مزیت استفاده از یک محصول طبیعی این است که هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کند و نیازی به تجویز پزشکی ندارد. معمولا به شگل گرانول، کپسول و قرص موجود است.

تاثیر گوارگام در کاهش وزن شهرت خوبی کسب کرده است. با مصرف آن ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش وزن افزایش یافته و به نتایج خوبی در دنیای ناسالم رسیده است.

یک فاکتور مهم در مورد الیاف محلول این است که باعث تشکیل ژل در روده می شوند که اینکار باعث کاهش دسترسی آنزیم های گوارشی به کربوهیدرات موجود در روده می شود که به نوبه خود جذب آن کربوهیدرات را در جریان خون کاهش می دهد.

ضمنا استفاده از آن نیازی به روش پیچیده ای ندارد. به عبارت ساده، یک ساعت قبل از غذا با یک لیوان پر از آب به طور مرتب یک قاشق غذاخوری پودر گوار بخورید. این پودر هنگام مصرف با مایع در روده منبسط می شود و ۱۰ تا ۲۰ برابر اندازه اصلی آن در معده می شود که به احساس معده کامل در مصرف آن کمک می کند. دوز استاندارد باید حدود ۸-۱۵ گرم در روز باشد.

تاثیر گوارگام در کاهش وزن در خانمها نشان می دهد که مصرف ۱۵ گرم آدامس گوار در روز به زنان کمک می کند ۵٫۵ پوند (۲٫۵ کیلوگرم) بیشتر از کسانی که داروهای دیگر مصرف می کردند وزن کاهش یابد.

نکته: خوردن ۱۴ گرم فیبر اضافی در روز ممکن است منجر به کاهش ۱۰٪ کالری مصرفی می شود.

وارد کننده گوارگام

مهمترین تاثیر گوارگام در کاهش وزن:

  • صمغ گوار به خاطر داشتن فیبر زیاد از دستگاه گوارش حفاظت می کند.
  • باعث افزایش باکتری های مفید و کاهش باکتری های مضر در روده می شود.
  • می تواند باعث کاهش وزن و کنترل اشتها شود.
  • کلسترول را کاهش می دهد و باعث سلامت قلب می شود.
  • اثر ترموژنیک( چربی سوز) دارد و مانع از جذب چربی ها در بدن می شود.
  • باعث می شود افراد احساس انرژی بیشتری داشته باشند.
  • طبیعی بودن آن هیچ گونه عارضه جانبی ندارد.
  • احساس گرسنگی تا حد زیادی کاهش می یابد در نتیجه مصرف مواد غذایی نیز کاهش می یابد.
  • کالری کمی دارد. از لحاظ تغذیه گوارگام، یک قاشق غذاخوری(۱۰گرم) فقط ۳۰ کالری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *