تمیز کردن با اسید سیتریک

تمیز کردن با اسید سیتریک ۱

نظافت، جرم گیری و تمیز کردن سطوح با اسید سیتریک

برای محافظت از لوازم خود، آنها را به طور منظم به منظور جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار پاک کنید. اسید سیتریک مانند سرکه و آب لیمو یک اسید ملایم است که می تواند در تمیز کردن روزانه خانگی استفاده شود.از آنجا که اسید سیتریک باکتری ها و کپک ها را می کشد، برای ضد عفونی کردن و تمیز کردن مناسب است. تمیز کردن با اسید سیتریک  در حذف ذرات صابون، لکه های آب سخت، رسوبات کلسیم، آهک و زنگ زدگی موثر است.

اسید سیتریک در محصولات تمیز کننده (مانند پاک کننده چرخ و رادیاتور)، تمیزکننده های فلزی، تمیز کننده فر، پاک کننده های ماشین ظرفشویی، پاک کننده های همه منظوره ، پاک کننده های صابون، پاک کننده های حمام ، پاک کننده های کاشی ، تمیزکننده فرش، ظروف، مواد شوینده، مواد آرایشی، خوشبو کننده هوا ، پاک کننده پنجره، پاک کننده لکه ها و غیره استفاده می شود.این ترکیب شیمیایی کمک می کند که خاک و لکه ها از روی سطوح پاک شوند.

تمیز کردن با اسید سیتریک در حمام

گریپ فروت را نصف کنید و روی سرامیک بزنید. کلسیم ایجاد شده و لکه های روی وان با اسید سیتریک در گریپ فروت حل می شود. شما می توانید از همین روش با لیمو استفاده کنید. این یک گزینه عالی برای تمیز کردن وان است، بدون اینکه از شوینده های شیمیایی استفاده کنید پاک می شود. به راحتی سینک حمام خود را با مخلوطی از یک قسمت آب لیمو و دو قسمت نوشابه تمیز کنید. این مخلوط را روی سطح سینک بشویید تا لکه ها از بین بروند و آن را پاک کنید. برای تمیز کردن عمیق، یک اسپری را با مخلوطی از اسید سیتریک و آب گرم پر کنید.

فروش اسید سیتریک

از دو قاشق غذاخوری اسید سیتریک با یک لیتر آب گرم استفاده کنید. بطری را تکان دهید و سپس روی دوش را اسپری کنید. برای لکه های سخت می توانید یک حوله کاغذی را در مخلوط خیس کنید و آن را روی لکه ها قرار دهید. آب سخت و صابون باعث ایجاد لکه هایی در دوش حمام می شود ،مواد تمیز کننده گران ادعا می کنند که این لکه ها را از بین می برند، اما تمیزنمی کنند.

صابون و آب سخت قلیایی هستند که توسط اسیدها شکسته می شوند. اسید سیتریک به اندازه کافی ملایم است که می تواند در خانه و حمام استفاده شود.آینه در حمام تیره رنگ می شود، زیرا از آب، خمیر دندان و غیره پوشیده می شود. شما می توانید مخلوط بخار اسید سیتریک با سرکه آینه راتمیز کنید. این مخلوط را در یک اسپری بریزید و روی آینه اسپری کنید و سپس آن را پاک کنید.برای تمیز کردن کف حمام خود، برای تمیز کردن بااین ماده، آن را با آب گرم در یک سطل مخلوط کنید. در حین تمیز کردن کف، دستکش بپوشید. پس از خشک کردن، حداقل دو بار کف آب را تمیز کنید.

اسید سیتریک به عنوان تمیز کننده  

از آنجایی که اسید سیتریک باکتری‌ها، برخی قارچ‌ها و کپک‌ها را از بین می‌برد، برای ضدعفونی و تمیز کردن عمومی عالی است. همچنین در از بین بردن کف صابون، لکه‌های آب سخت، رسوبات کلسیم، آهک و زنگ مؤثر است. همچنین، به عنوان یک نگهدارنده در بسیاری از محلول‌های پاک‌کننده عمل می‌کند. از آنجایی که آب لیمو حاوی ۵ تا ۸ درصد اسید سیتریک است، اغلب در پاکسازی سبز نیز استفاده می‌شود. 

اسید سیتریک در چندین محصول تمیز‌کننده مانند محصولات تمیزکننده خودرو (مانند پاک‌کننده چرخ و رادیاتور)، تمیز‌کننده فلز، پاک‌کننده اجاق گاز، پاک‌کننده ماشین ظرفشویی، پاک‌کننده همه منظوره، پاک‌کننده کف صابون، پاک‌کننده حمام، پاک‌کننده وان و کاشی استفاده می‌شود. اسید سیتریک در محلول‌های تمیز‌کننده مانند: فرش شوی، صابون ظرفشویی، مواد شوینده لباسشویی، خوشبو‌کننده هوا، پاک‌کننده‌های پنجره، لکه بر‌ها و مواد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود. 

اسید سیتریک در محصولات پاک‌کننده را می‌توان به عنوان یک عامل کیلیت در نظر گرفت. حذف آهک اسید سیتریک از بویلر‌ها را می‌توان به عنوان یکی از مزایای اسید سیتریک در نظر گرفت. استفاده از اسید سیتریک در صابون‌ها و مواد شوینده لباسشویی یافت می‌شود. عمدتاً چون اسید آب را نرم می‌کند. پاک‌کننده‌های خانگی که در آشپزخانه و حمام استفاده می‌شوند حاوی مقدار اسید سیتریک هستند. یکی از مزایای اسید سیتریک، خوش‌بو بودن آن است.

تمیز کردن توالت با اسید سیتریک 

برای تمیزکردن توالت از بمب هایFizz کاملا بی خطر هستند و از نوشابه های گازدار، اسید سیتریک و روغن های ضروری تشکیل شده اند (از جمله روغن نارنجی و روغن لیمو) استفاده کنید. یک بمب را به داخل توالت ببرید و منتظر بمانید در توالت به طور کامل حل شود تا از خوردن لوله ها جلوگیری شود. در تمیز کردن درب توالت نیز کمک می کند.

وارد کننده اسید سیتریک

تمیز کردن آشپزخانه با اسید سیتریک 

محلی برای آماده کردن غذاست پس باید تمیز باشد.این ماده در آشپزخانه چندین کاربرد دارد. اسید سیتریک دارای سطح pH ایده آل است که باعث می شود باکتری ها از بین بروند. اسید سیتریک، تمیز کننده همه جانبه قابل توجه است. مخلوطی از یک قسمت اسید سیتریک و یک قسمت سرکه را می توان برای تمیز کردن ظروف، ماشین ظرفشویی، میز آشپزخانه، قهوه ساز، کتری استفاده کرد. پودر اسید سیتریک می تواند دراتاق نشیمن نیز استفاده شود.

دیگر کاربرد های مهم اسید سیتریک مرتبط با نظافت

  • برای حذف خاک از فولاد ضد زنگ و ظروف مانند برنج، مس و غیره
  • باکتری ها را می کشد و می تواند در کف خانه، استفاده شود.
  • برای پنجره ها می توان با آب گرم مخلوط کرد و آنها را تمیز کرد. پنجره های کثیف  را با مخلوط کردن دو لیتر آب گرم با دو قاشق غذاخوری اسید سیتریک اسپری کنید و سپس پاک کنید.
  • می توانید مخلوطی از اسید سیتریک و سرکه را برای مقابله با بوی بد بو بر روی لباس خود بریزید تا بوی بد آن از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *