خواص پاستیل و فواید آن برای پوست و پوکی استخوان

پاستیل و فواید آن

پاستیل از گروه آبنبات‌های لاستیکی است و از مخلوط شکر، آب، ژلاتین، مواد رنگی، اسانس و برخی اسیدها تهیه می‌شود. در این مطلب در خصوص خواص این خوراکی اگر ژلاتین آن حیوانی باشد، و نیز فواید پاستیل برای پوست و پوکی استخوان صحبت خواهیم کرد. شاید خیلی ها فکر کنند ژلاتین موجود در پاستیل تامین کننده کلسیم بدن است و انواع میوه ای آن منبع خوبی برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن است .

پوکی استخوان و خوردن پاستیل

پوکی استخوان باعث تضعیف و شکننده شدن استخوان‌ها می‌شود – به قدری شکننده که زمین خوردن یا حتی فشارهای خفیف مانند خم شدن یا سرفه می‌تواند باعث شکستگی شود. شکستگی های مرتبط با پوکی استخوان بیشتر در لگن، مچ دست یا ستون فقرات رخ می دهد. استخوان بافت زنده‌ای است که دائماً در حال تجزیه و جایگزینی است. پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که ایجاد استخوان جدید با از بین رفتن استخوان قدیمی هماهنگ نباشد.

فروش مواد اولیه غذایی

قند موجود در پاستیل می تواند برای دندان های شما مضر باشد. لایه‌های لثه چسبناک هستند و به راحتی روی دندان ها و بین دندان های شما گیر می کنند. قند موجود در پاستیل با باکتری‌ها، اسیدها و بزاق دهان ترکیب می‌شود و باعث ایجاد پلاک روی سطوح دندان‌های شما می‌شود. هر چه دندان های شما بیشتر با اسیدها تماس داشته باشند، احتمال پوسیدگی دندان بیشتر می شود. پلاک فقط ۲۰ دقیقه پس از خوردن شیرینی‌جات شروع به تشکیل می کند.

خواص پاستیل و فواید آن برای پوست

حتی می تواند برای بچه هایی که علاقه ای به خوردن میوه ندارند، جایگزین مناسب و مقوی باشد اما خوب است بدانید ژلاتین موجود در پاستیل از نوع ژلاتین حیوانی است و ژلاتین پست ترین نوع پروتئین است و میزان پروتئین موجود در آن بسیار کمتر از پروتئین گوشت، شیر و تخم مرغ و… است و بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری را ندارد بنابراین پروتئینی نامرغوب است که نسبت به سایر پروتئین ها ارزش غذایی بسیار پایینی دارد و منبع خوبی برای تامین کلسیم و سایر ریز مغذی های مورد نیاز بدن نیست.

طعم های میوه ای و نوشابه ای و … پاستیل ها هم فقط و فقط به دلیل اسانس و طعم دهنده های مصنوعی است و هیچ فرقی بین پاستیل نوشابه ای و میوه ای وجود نداشته و خاصیتی هم ندارد!

وارد کننده مواد اولیه غذایی

بسیاری از ورزشکاران پس از انجام فعالیت ورزشی برای بدست آوردن مواد پروتئینی مورد نیاز بدن خود از این ماده غذایی می‌خورند، در صورتی که در این خوراکی مقدار کمی پروتئین وجود دارد و به دلیل مواد تشکیل دهنده آن مقدار چربی نزدیک به صفر درصد است. مصرف پاستیل دردوران نوجوانی به میزان مجاز می‌تواند به دریافت عناصری مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین C کمک و میل به خوردن مواد غذایی بیش از حد را در وی کنترل کند و به این ترتیب از چاق شدن نوجوان جلوگیری می‌شود. کارشناسان برای جلوگیری از بروز عوارض ناخواسته استفاده از پاستیل توصیه می‌کنند افراد به میزان کم از این خوراکی استفاده کنند و پس از مصرف مسواک بزنند، با وجود دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی افزودنی خوراکی به ترکیب این خوراکی، مصرف آن جایگزین خوراکی‌های اصلی نیست و افراد باید رژیم غذایی را سالم را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *