خواص کربوکسی متیل سلولز

خواص کربوکسی متیل سلولز

پودر فیبری سفید مایل به زرد است. بی بو، بی مزه، غیر سمی است. دارای خواص فیزیکی و شیمیایی با ارزش مانند پراکندگی امولسیون و خاصیت پراکندگی جامد است. یک مشتق پلیمر طبیعی با کاربرد گسترده است. دارای خواص بسیار خوبی مانند غلظت دهنده، پراکندگی، تعلیق، چسب، محافظت از کلوئید و حفظ آب است که به طور گسترده در صنایع غذایی، پزشکی و خمیر دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

کربوکسی متیل سلولز نوعی ماده شیمیایی ماکرومولکولی است و می تواند آب و تورم را جذب کند. هنگامی که در آب متورم می شود، می تواند یک محلول ضخیم شفاف تشکیل دهد. از نظر pH خنثی است.

به راحتی در آب سرد یا گرم قابل حل است تا کلوئیدی تشکیل شود و محلول آن خنثی یا کمی قلیایی است. با این حال در محلولهای آلی مانند دی اتیل اتر، ایزوپروپانول نامحلول است. اما در محلولهای اتانول یا استون حاوی ۶۰٪ آب قابل حل است. علاوه بر این دارای ریزسنجی و پایداری در برابر نور و گرما است. ویسکوزیته با افزایش دما کاهش می یابد. در مقدار pH 2-10 محلول پایدار است. وقتی مقدار pH کمتر از ۲ باشد، مواد جامد را از هم جدا می کنند. اگر مقدار pH بالاتر از ۱۰ باشد، ویسکوزیته کاهش می یابد. درجه حرارت کرومیک ۲۲۷ ℃ و دمای کربن سازی ۲۵۲ است. تنش سطح ۲٪ محلول آبی ۷۱mn / n است. یک ماده آبگریز طبیعی است و وقتی ذرات کربوکسی متیل سلولز سدیم در آب پراکنده می شوند، بلافاصله متورم می شوند و سپس حل می شوند.

  • به آرامی به تسریع در انحلال کمک می کند.
  • در شرایط گرمایش، می تواند سرعت انحلال را افزایش دهد، اما دمای گرمایش نمی تواند خیلی زیاد باشد و در دمای ۵۰-۶۰ درجه سانتیگراد مناسب است.
  • اگر با مواد دیگر مخلوط شود. ابتدا مواد جامد را با هم مخلوط کرده و سپس آن را حل کنید و در این روش می توان سرعت انحلال را نیز افزایش داد.
  • می تواند با آب ترکیب شود و پدیده جداسازی مایع جامد بین این دو وجود ندارد.
  • کلوئید ضخیم مخلوط در حالت یکنواخت و سطح صاف است.
  • کلوئید ضخیم مخلوط تقریباً بی رنگ و شفاف است و ذره ای در آن نیست.

شرکت بازرگانی پویا ویژن وارد کننده و تامین کننده  انواع مواد اولیه غذایی

لطفا جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش خرید کربوکسی متیل سلولز با ما در تماس باشید همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۳۵۷۸۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *