دکستروز در گوشت و فرآورده های گوشتی چه نقشی دارد؟

دکستروز در گوشت و فرآورده های گوشتی چه نقشی دارد؟

دکستروز یک مونو ساکارید یا قند ساده است، حدود ۷۰٪ شیرین تر از شکر است. یک ماده مغذی برای ارگانیسم های اسید لاکتیک است که به تخمیر کمک می کنند و یک عنصر ضروری برای تولید سوسیس است. به سوسیس و سایر گوشت های فرآوری شده طعم  می دهد. اغلب در پردازش سوسیس خشک شده استفاده می شود. انواع قندهای حاوی ملاس و شیرین کننده ها به طور خاص در تولید گوشت و سوسیس پروسیستور استفاده می شود. دکستروزدر گوشت و فرآورده های گوشتی نقش مهمی دارد.

شکر ها از سقز (قارچ یا چغندر قند) تا دکستروز (قند ذرت) استفاده می شود. گروه دکستروز شامل مواد جامد شربت ذرت و سوربیتول است. دکستروز در گوشت و فرآورده های گوشتی برای مقابله با نمک استفاده می شود و با مقادیر مناسب نیتریت سدیم اضافه شده است که یک محصول ایمن، خوشمزه و با کیفیت بالا خواهید داشت. نیترات را به نیتریت کاهش می دهد. دکستروز باکتری ها دچستر را می خورد و افزودن این در مرحله اولیه ساخت سوسیس های تخمیر شده برای کاهش اسیدی و رشد باکتری ها بسیار مهم است.

دکستروز در گوشت

ابتدا قند به گوشت فرآوری شده اضافه می شود تا ضد نمکی شدید گوشت از بین برود و به عنوان یک محیط (غذا) برای فرآیند تخمیر میکروبی مورد استفاده برای کاهش pH سوسیس های خشک و نیمه خشک  استفاده می شود. به استثنای سوربیتول، افزودن قندها یا شیرینی ها به یک محصول باعث افزایش قهوه ای گوشت در طی پخت و پز می شود. از آنجا که سوربیتول اثر متفاوتی دارد، آن را در سوسیس های فرانسوی برای کاهش ذغال سنگ در هنگام کباب کردن گوشت استفاده می شود.

برای جلوگیری از رشد باکتری ها، اضافه کردن طعم و حفظ رنگ گوشت مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که دکستروز سنگین تر از خود گوشت است، هنگامی که استفاده می شود، به سلول های گوشتی برای پردازش موثر خود نیرو می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *