راهنمای خواندن لیست مواد اولیه غذایی در آمریکا

در ایالات متحده آمریکا بحث های زیادی در مورد برچسب های جدید Nutrition Facts (NFL)  یا لیست مواد اولیه غذایی وجود دارد، به خصوص با توجه به مهلت مهلت ژانویه ۱، ۲۰۲۰ برای شرکت های بزرگ برای به روز رسانی بسته بندی محصولات خود. بدون شک برای فهمیدن میزان استفاده از مواد مفید و مغذی در صنایع غذایی ضرورت آگاهی از مواد اولیه غذایی بر کسی پوشیده نیست.

دولت ایالات متحده به عنوان یک ضرورت نیاز به اعلام تمام مواد تشکیل دهنده موجود در غذاهای بسته بندی شده و نوشیدنی ها را از طریق یک لیست مواد اولیه غذایی شده تحت NFL را اعلام کرده است. بنابراین، در حالی گزارشاتی دریافت شده که اعلام شده است که از محتوای این لیست چیزی متوجه نمی شوند زمانی که برچسب مواد اولیه رو بر روی محصولات غذایی مشاهده می کنند. در واقع مسئله عدم درک چگونگی خواندن و تفسیر لیست مواد تشکیل دهنده است.

در حال حاضر اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) یک پایگاه داده از بیش از ۳،۰۰۰ مواد غذایی مختلف را که به عنوان مواد اولیه غذایی مجاز در آمریکا است را در لیست خودجا داده است. این ترکیبات برای بهبود طعم، بافت، ظاهر غذاها و نوشیدنی ها افزوده می شود. مهمتر از همه، آنها همچنین می توانند ایمنی و سلامت واد غذایی را افزایش دهند، به عنوان مثال افزودنی های غذایی که  برای حفاظت مواد غذایی استفده می شوند و در عین حال افزایش ارزش غذایی محصولات را نیز بهمراه دارند.

بحث ما در مورد چگونگی سنجش و ارزیابی یک برچسب برای مواد مغذی مانند کالری، کربوهیدرات، چربی و سدیم نیست، مقاله در رابطه با آشنایی با لیست مواد تشکیل دهنده و همچنین رسیدن به یک بینش خوب برای یک محصول غذایی است.

لیست مواد اولیه غذایی شروع از بالا

تولید کنندگان مواد غذایی باید هر عنصر مورد استفاده در یک محصول را در لیست مواد تشکیل دهنده نمایش دهند. مواد تشکیل دهنده به ترتیب میزان استفاده فهرست می شوند، از مواد اولیه غذایی که بیشترین مقدار را دارد غذایی شروع می شوند و به کمترین آنها می رسد. برای مثال در یک لیست مواد اولیه تشکیل دهنده برای پاپ کورن ممکن است “ذرت، روغن نباتی، نمک” را بخواند. ذرت بیشترین مقدار مصرف را دارد و به همین دلیل ابتدا ذکر شده است و به دنبال آن روغن و سپس نمک است که در حداقل مقدار مورد استفاده قرار می گیرد. نکته دیگری که باید در نظر بگیریم این است که برخی از مواد تشکیل دهنده ممکن است با یکدیگر ترکیب شوند، مانند “طعم های طبیعی” و “رنگ های مصنوعی”.

شناخت مواد اولیه غذایی

هنگامی که شک دارید، در مورد آن جستجوکنید! در حالی که یک کلمه طولانی و مشتق شده از عبارت لاتین را میبینید می تواند نگران کننده باشد، چند ثانیه برای تحقیق در مورد مواد اولیه احتمالا به یک جواب ساده خواهید رسید. همانطور که توسط FDA ذکر شده است “هر غذایی که می خوریم – مثل یک توت فرنگی درست شده یا کوکی خانگی – از ترکیبات شیمیایی است که طعم، رنگ، بافت و مقدار مواد غذایی را تعیین می کنند.” بنابراین در حالی که کلمه اسید اسکوربیک ممکن است عجیب و غریب باشد، این به سادگی اصطلاح علمی برای ویتامین C است.

مواد غذایی غنی شده

بر روی محصولاتی مانند غلات و حبوبات، شما می توانید عبارتی از مواد زیر را با عبارت “غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی” پیدا کنید. این مواد در جهان تغذیه به عنوان “مواد مغذی” اشاره شده و شامل ویتامین A، C، D و E، منیزیم، روی، نیاسین و کلسیم. از سال ۱۹۲۴، مواد غذایی حاوی مواد مغذی به مواد غذایی افزوده شده است، در حالیکه مواد معدنی ید برای جلوگیری از گواتر به نمک اضافه شده است. با پیروی از نمک یددار، FDA چندین دستورالعمل دیگر را به منظور تقویت تغذیه مواد غذایی و جلوگیری از سوء تغذیه گسترده به وجود آورد. یکی از مهمترین الزامات تقویت FDA، افزودن اسید فولیک به محصولات دانه و غلات از سال ۱۹۹۸ بوده است که نشان داده شده است که در برابر موارد عیوب مغز، ستون فقرات و نخاع در زمان تولد نقش دارد. این دستورالعمل موجب کاهش ۲۵ درصدی نقصهای سیستم عصبی در بین سال های ۱۹۹۵-۱۹۹۶ و ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ (CDC) شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *