سوکرآلوز در بازار جهانی

سوکرالوز یک شیرین کننده مصنوعی در بازار جهانی

در سراسر جهان، شیرین کننده های مصنوعی کم کالری و جایگزین های قند برای کاهش مصرف کالری توجه جمعیت های جهانی را به خود جلب کرده اند.

 دلایل ممکن است متفاوت باشد. جستجوی برای شیرین کننده های کم کالری از اهمیت ویژه ای در کاهش چاقی و مدیریت دیابت نوع ۲ برخوردار بوده است. 

این موارد در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است. سوکرآلوز در بازار جهانی به عنوان یکی از شیرین کننده های بالقوه جذاب در طیف گسترده ای از محصولات غذایی و نوشیدنی مصرف می شود، محبوبیت زیادی یافته است.

طی چند سال گذشته محصولات غذایی با استفاده از سوکرالوز به طور پیوسته افزایش یافته است. سوکرالوز به دلیل داشتن طعم، بافت، ماندگاری و مشخصات ایمنی، جایگزین قند شده است. 

شدت بالای شیرینی که سوکرالوز دارد تقریباً ۶۰۰ برابر قند طبیعی آن را به طور فزاینده ای در صنایع غذایی و نوشیدنی ها به خصوص در نوشیدنی های خوب جذاب می کند.

گام هایی که برای سوکرآلوز در بازار جهانی شاهد آن هستیم یکی از مهمترین نکته های مهم تکامل سریع بازار شیرین کننده های مصنوعی است. 

افزایش درآمد یکبار مصرف در بین پایگاههای در حال گسترش جمعیت شهری، صنعت نوشیدنی را نوازش می دهد، اما در عین حال چاقی، دیابت و بیماری های قلبی بیش از هر زمان دیگری رواج می یابد.

در این مواقع تقاضا برای شیرین کننده های مصنوعی که می توانند به اندازه کافی طعم شیرین را برای مصرف کنندگان با کمترین مقدار مطابقت دهند، توسط تولید کنندگان مواد غذایی افزایش می یابد.

 در نتیجه تقاضا برای سوکرالوز رو به افزایش است، زیرا این شیرین کننده مصنوعی یک جایگزین قند قوی است. از آنجا که آگاهی در مورد مزایای این جایگزین قند گسترش می یابد، تقاضا در بازار جهانی سوکرالوز در دوره پیش بینی سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ در یک نرخ قابل توجه رشد سالانه ترکیبی (CAGR) افزایش می یابد.

افزایش تقاضا برای لبنیات و محصولات نانوایی و همچنین نوشیدنی هایی مانند نوشیدنی های سرد و کولا عامل اصلی در بازار ساکارالوز است. 

قند مصنوعی نه تنها از لحاظ ظاهری شیرین تر از سایر گزینه ها است بلکه به ماندگاری بالای محصولات غذایی تولیدی نیز کمک می کند. سوکرالوز دارای طیف گسترده ای از شرایط pH است که باعث می شود آنرا برای پخت ایده آل کند.

در مقایسه با سایر شیرین کننده های کم کالری، سوکرالوز از پایداری شیمیایی بهتری برخوردار است. طعم قوی را نشان می دهد و بی خطر است. سوکرالوز به طور ایده آل نیازهای کودکانه محصولاتی مانند آب نبات، آب میوه ها و نوشابه را برآورده می کند. 

علاوه بر این بیماران دیابتی به دلیل این که بر انسولین تأثیر نمی گذارد، ساکارالوز را انتخاب می کنند.

پیش بینی می شود که بازار جهانی سوکرالوز شاهد رشد بیش از ۱۹۷ میلیون دلار بین سالهای ۲۰۱۷-۲۰۲۲ باشد. این هزینه در حال افزایش در درجه اول به استفاده دسته گسترده در بخش داروسازی و مواد غذایی و نوشیدنی منتسب خواهد شد.

 توسعه سریع بخش مراقبت های بهداشتی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، به نفع تقاضای سوکروالوز است که به عنوان یک عامل تغییر طعم در ترکیب داروهای خوراکی استفاده می شود.

اندازه بازار، سهم بازار و پتانسیل رشد آینده، بینشهای خوبی در بخش های مهم بازار جهانی سوکرآلوز ارائه می دهد. بازار جهانی سوکرآلوز عمدتا بر اساس نوع محصول، کاربرد و نوع منطقه تقسیم می شود.

داده های تجزیه سوکرالوز بر اساس نوع

  • درجه صنعتی
  • درجه خوراک
  • درجه دارویی
  • درجه غذایی
فروش سوکرآلوز

مواد غذایی حاوی سوکرالوز

  • ترشی
  • نوشیدنی
  • شیرینی

ادامه مطلب را در مقاله کاربرد سوکرالوز در صنایع غذایی دنبال کنید.

دیدگاه ها بسته شده است