لسیتین در محصولات بهداشتی و مراقبت از مو

مهم‌ترین منبع لسیتین، دانه‌های روغنی مانند سویا، آفتابگردان و دانه‌های کلزا هستند. این ماده حاوی فسفولیپید‌هاست که به عنوان یکی از بهترین مواد شامپو طبیعی مو شناخته می‌شوند. از میان تمام ترکیبات اثربخش در کاهش ریزش مو و افزایش رشد آن، لسیتین یکی از مهم‌ترین مواد می‌باشد که امروزه اکثر محصولات تجاری در ترکیبات خود از آن استفاده می‌کنند و در بسیاری از فرمول‌های مراقبت از پوست جهت کمک به پروتئین‌سازی به کار برده می‌شود؛ زیرا باعث اتصال روغن و آب بوده و کاربردهای فراوان دارد. ما در این مقاله از وبلاگ پویاویژن، برترین وارد‌ کننده مواد اولیه غذایی، در مورد لسیتین در محصولات بهداشتی و مراقبت از مو صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید. 

فروش لسیتین

تأثیر آن در رشد سالم مو

بیشتر محصولات سلامت مو، دارای لسیتین هستند؛ چرا که نقش مهمی در رشد سالم مو دارد و کمک می‌کند که مو‌های خشک و شکننده به مو‌هایی ابریشمی و براق تبدیل گردند. همچنین برخی از اثرات پیری مو را به تأخیر انداخته و باعث قوی‌تر شدن آن می‌شود. برای مو‌های خشک از لسیتین، جهت بهبود کیفیت ساختاری همراه با دیگر مواد مراقبت از مو استفاده می‌شود که باعث مرطوب شدن مو شده و پوشش محافظ طبیعی آن را به حالت اولیه خود بازمی‌گرداند.

همچنین می‌تواند به طور چشمگیری ظاهر آسیب‌دیده‌ترین مو را بهبود بخشد و موجب صافی آن گردد. این ماده شگفت‌انگیز، همراه با چند چربی غیراشباع شدۀ دیگر که در فرمول‌های مراقبت از مو کاربرد دارد، به بازسازی موهای شما کمک می‌کند. 

به عنوان نرم‌کننده

وارد کننده لسیتین، آن را به طور گسترده‌ای برای طیف وسیعی از محصولات آرایشی مانند کرم، لوسیون، صابون، شامپو و لوازم آرایشی مانند رژ لب استفاده می‌کند. در محصولات آرایشی و مراقبت شخصی، به عنوان نرم‌کننده، امولسیفایر و همچنین به عنوان یک دستگاه تقویت عمل می‌کند. اگرچه دارای حلالیت کم در آب است، اما به عنوان یک امولسیفایر به طرز بسیار عالی عمل می‌کند. امولسیفایر برای محصولاتی که حاوی آب و روغن هستند، موردنیاز است. از این ماده به صورت موضعی بر روی پوست استفاده می‌شود تا پوست را نرم و یکدست کند. 

آیا این ماده باعث ایجاد رطوبت در پوست می‌شود؟

غلظت بالای اسید‌های چرب باعث ایجاد یک مانع بر روی پوست می‌شود و رطوبت را روی آن نگه می‌دارد. این ویژگی‌ها باعث شده است تا مجوز مصرف لسیتین به عنوان یک عنصر عالی جهت افزودن به کرم ترمیم‌کننده یا برای محصولاتی که مناسب پوست‌های خشک یا آسیب‌دیده هستند، صادر شود. ویژگی منحصر به‌ فرد لیپید‌های غشایی  باعث افزایش قابلیت‌های زیستی سایر مواد فعال‌کننده به سلول‌های پوستی می‌شود. 

خاصیت آبرسانی

مواد آبرسان، بازسازی‌کننده و تسکین‌دهنده هستند. لیپید‌های غشایی، بهترین راه طبیعی و بیولوژیکی برای امولسیون‌ها در لوازم آرایشی محسوب می‌شوند. نوع خالص آن با غلظت زیاد فسفولیپید‌ها، به عنوان یک امولسیفایر ارزشمند، تثبیت‌کننده و نگهدارنده در لوازم آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزایای دیگر این ماده عبارت‌اند از آبرسانی پوست، کاهش سوزش ناشی از سورفکتانت‌ها و غیر آلرژیک بودن. 

محصولات بهداشتی و مراقبت از مو حاوی لسیتین

با خرید لسیتین از پویاویژن، وارد‌ کننده اصلی لسیتین، می‌توان آن را در مرطوب‌کننده‌ها، لوسیون‌ها، کرم‌های چشم، کرم‌های ضد آفتاب، روغن‌های ماساژدهنده و صابون استفاده کرد. این چربی توانایی نفوذ عمیق مواد فعال از طریق لایه‌های پوست را افزایش می‌دهد و همچنین باعث شادابی پوست می‌شود. 

شامپو

شامپو مغذی حاوی این ماده، باعث آبرسانی، رطوبت‌رسانی و کمک به ترمیم مو‌های خشک، مو‌های آسیب‌دیده و رنگ‌شده می‌شود. این شامپو، مو‌های خشک و وز را نرم، براق و صاف می‌کند. حجم مو را افزایش و به مو‌ها حالت کراتینه می‌دهد. 

ماسک مو

ماسک مو غنی شده حاوی لسیتین که از یک تامین‌ کننده مواد اولیه غذایی خریداری می‌شود به دلیل وجود روغن نارگیل، ویتامین‌ها و آووکادو، می‌تواند خاصیت ارتجاعی مو‌های آسیب‌دیده را بهبود بخشد و علاوه بر این، با عملکرد آنتی‌اکسیدانی خود میزان PH را متعادل کند و باعث درخشندگی مو‌های شما گردد. 

وارد کننده لسیتین

ماسک خانگی مو (آووکادو و زرده تخم‌مرغ)

این ماسک موی عالی برای ترمیم آسیب‌های شدید ناشی از گرما، آفتاب یا سشوار مناسب است. روغن سالم موجود در آووکادو مو‌های شما را صاف و مرطوب می‌کند و می‌توان بدون نگرانی از ریزش، برای ریشه تا ساقه‌های مو‌ها از آن استفاده کرد. 

موی شما بیشتر از پروتئین‌ها و اسید‌های آمینه تشکیل شده و این ترکیب به این معنی است که زرده تخم‌مرغ غذای مناسبی برای تأمین مواد مغذی موردنیاز مو جهت تقویت آن است. ویتامین A موجود در زرده تخم‌مرغ توانایی مو را برای تولید رطوبت طبیعی بهبود می‌بخشد. لسیتین به کاهش موخوره و جلوگیری از شکستگی و شکنندگی آن کمک می‌کند. بیوتین، یک ویتامین B موجود در زرده تخم‌مرغ، موجب بازسازی ریشه‌ها و فولیکول‌ها شده  که سلامت کلی مو را بهبود می‌بخشد. 

برای تهیه این ماسک، نصف آووکادو با دو عدد زرده تخم‌مرغ را به خوبی مخلوط کنید و روی مو‌های مرطوب‌تان قرار داده و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی آن بماند و سپس شستشو دهید و از داشتن مو‌های سالم خود لذت ببرید. 

فروش لسیتین

همان طور که گفتیم، لسیتین حاوی فسفولیپید‌ها است و از بهترین مواد اولیه صنایع غذایی به شمار می‌رود. همچنین به عنوان یکی از بهترین مواد شامپو طبیعی مو شناخته می‌شود. از میان تمام ترکیبات اثربخش در کاهش ریزش مو و افزایش رشد آن، این محصول، یکی از مهمترین موارد است. امروزه اکثر محصولات تجاری در ترکیبات خود از این ماده استفاده و آن را از یک وارد‌ کننده لسیتین خریداری می‌کنند.  

پویاویژن، تامین کننده لسیتین، عهده‌‌دار فروش این ماده با مناسب‌ترین قیمت بوده و رضایت شما را هدف خود قرار داده است. 

نتیجه‌گیری

لسیتین از مواد اولیه غذایی در محصولات بهداشتی و مراقبت از مو است که نقش رطوبت‌رسانی، آبرسانی، براق‌کنندگی، افزایش‌دهنده نفوذ مواد مغذی، بازسازی‌کننده و تسکین‌دهنده را بر عهده دارد. جهت دریافت قیمت لسیتین با واحد فروش مجموعه پویاویژن در تماس باشید. از همراهی شما تا پایان این مجلۀ آموزشی صمیمانه سپاسگزاریم.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *