لسیتین در کیک و شیرینی  چه تاثیری دارد؟

لسیتین در کیک و شیرینی  چه تاثیری دارد؟

لسیتین در کیک و شیرینی  چه تاثیری دارد؟

لسیتین فسفولیپیدی است که در تمام موجودات زنده یافت می‌شود. این ماده مخلوطی از دی گلیسرید اسیدهای چرب استئاریک، پالمیتیک و اولئیک با استر کولین اسید فسفریک است. بدن قادر به ساختن لسیتین است.

لسیتین به عنوان یک امولسیفایر، باعث گسترش یکنواختی مواد تشکیل دهنده می شود و در انواع محصولات نانوایی و پخت کیک و شیرینی استفاده می شود.

در کیک، بیسکویت و کوکی ها، با وجود کاربرد لسیتین می توان استفاده از تخم مرغ و چربی را کاهش داد و باعث بهبود بخشیدن ترکیب مواد اولیه می شود. از شیرینی و کیک در برابر اکسیداسیون محافظت می کند و در شیرینی هایی که پف می کنند و دانمارکی ها، مانع از منقبض شدن خمیر می شود و پف خمیر را زیاد می کند. ور آمدن خمیر را بهبود می بخشد.  هنگام ساخت دونات، لسیتین رطوبت را بهبود می بخشد و میزان چربی را در طی سرخ کردن بیش از ۲۰ درصد کاهش می دهد و باعث می شود که محصول کم چرب تر شود. در ویفرها به بهبود شکنندگی، بهبود بافت و سطوح بیرونی ویفر کمک می کند. در اثر اتصال آب با لسیتین عمر محصول زیاد می شود. باعث کاهش چسبندگی خمیر می شود. لسیتین در تولید کیک با انرژی کم و اشباع چربی و ویژگی های حساس و فیزیکی برتر است.  از لسیتین به عنوان جایگزین چربی در محصولات نانوایی و پخت کیک استفاده کنید.

لسیتین در کیک و شیرینی  چه تاثیری دارد؟

 در کیک و دونات استفاده از لسیتین باعث:

حجم، بافت و تازه بودن محصول را بهبود می بخشد.

طول عمر محصول را زیاد می کند.

جذب چربی را در دونات افزایش می دهد.

لسیتین در ویفرها و کوکی ها:

همگن سازی مواد مختلف را بهبود می بخشد.

رطوبت محصول را بهبود می بخشد.

ترشح چربی را بهتر می کند.

شرکت بازرگانی پویا ویژن وارد کننده و تامین کننده و فروش لسیتین.
در صورت نیاز به راهنمایی با ما در تماس باشید همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.
شماره تماس: ۰۲۱۴۴۳۵۷۸۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *