پلیول ها پتانسیل بالقوه به جای شکر هستند

پلیول ها پتانسیل بالقوه به جای شکر هستند

غذاها و نوشیدنی هایی با قند کم یا بدون قند سبب افزایش استفاده از شیرین کننده های کم کالری می شود، مگر اینکه طبیعی باشند. تولیدکنندگان تحت فشار بیشتری هستند برای اینکه میزان قند موجود در محصولات خود را کم کنند و فرمولاسیون خود را اصلاح کنند. البته محدودیت هایی در چند منطقه وجود دارد. تولید کنندگان به دنبال گزینه های جایگزین هستند.

پلیول ها کربوهیدرات هایی هستند که محصولات بدون قند را با جایگزینی خود به جای شکر شیرین می کنند. بسیاری از آنها کالری کمی دارند و در پوسیدگی دندان نقشی ندارند. در ژاپن و آمریکا از آنها استفاده می شود. کمیسیون اروپایی آن را به عنوان یک تقویت کننده، طعم دهنده برای نوشیدنی ها تصویب کرد. اروپا یک تولید کننده مهم از پلیول ها است و ظرفیت زیادی در اروپا وجود دارد که هنوز استفاده نشده است.

ایالات متحده در چند سال گذشته خیلی خوب از آن استفاده کرده است و تولید و فعالیت خود را تقویت می کند و این نشان دهنده چرخش در بازار جهانی است. هزینه تولید در چین در طول سال ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، بنابراین تولید کنندگان دیگر نمی توانند در قیمت رقابت کنند. رشد سالیانه ۴/۷ درصد پیش بینی شده است. مالیات های شکر می تواند نقش مهمی در پیشبرد فروش محصولات بدون قند یا کم قند باشد. با این حال، همچنان دیده می شود که کشورهای اروپایی به طور کامل این مالیات ها را به اجرا درآورده و کشورهای منطقه را دنبال می کنند.

مالیات بر شیرین کننده ها می تواند موجب شود تا مصرف کنندگان موارد مورد نیاز خود را از منابع دیگری تامین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *