کاربردهای تجاری اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک، یک ویتامین محلول در آب است و برای ترمیم بافت‌های بدن ضروری می‌باشد. این ماده در تشکیل کلاژن پوست، تاندون‌ها، رباط‌ها و عروق خونی و همچنین ترمیم زخم و نگهداری غضروف، استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار اهمیت دارد. کمبود آن منجر به خشکی و شکنندگی مو، التهاب و خونریزی لثه، خشکی پوست، ترمیم کند زخم، کبودی آسان، خونریزی بینی، ضعیف شدن مینای دندان، مفاصل متورم و دردناک، کم‌خونی، کاهش توانایی دفع عفونت و احتمالاً افزایش وزن می‌شود؛ بنابراین برای خرید این ویتامین C، بهتر است معتبرترین وارد کننده اسید اسکوربیک را بشناسید. با ما همراه شوید تا در این مقاله از پویاویژن، بهترین تامین‌ کننده مواد اولیه غذایی، با کاربرد‌های تجاری اسید اسکوربیک آشنا شوید. 

منظور از (کاربرد‌های تجاری اسید اسکوربیک) چیست؟

اسکوربیک اسید علاوه بر فوایدی که برای سلامتی و تغذیه‌ دارد، در تعدادی از محیط‌های تجاری مانند تصفیه‌خانه‌های آب، صنایع غذایی، صنایع نوشیدنی‌ و نانوایی‌ها نیز مفید است؛ زیرا یک ماده افزودنی محبوب می‌باشد که کاربرد‌های فراوانی دارد. 

استفاده از اسید اسکوربیک تجاری در صنایع مختلف

تامین کننده اسید اسکوربیک می‌گوید این ماده در محصولات غذایی به حفظ عطر، رنگ و محتوای مواد مغذی کمک می‌کند. این محصول تجاری در مواد آرایشی و فرمولاسیون محصولات مراقبت شخصی نیز استفاده کاربرد دارد. با توجه به سرمایه‌گذاری‌های سنگین و تحقیقات پیشرفته توسط فعالان کلیدی صنعت و همچنین همراه با بالا رفتن سرعت پیشرفت در صنایع داروسازی و پزشکی، تقاضای خرید اسید اسکوربیک در حال افزایش است. 

فروش اسیداسکوربیک

نانوایی:

نانوایی‌ها با تهیه این ماده از یک تامین کننده اسید اسکوربیک، از آن به عنوان افزودنی استفاده می‌کنند که یا توسط آسیاب به طور مستقیم به آرد اضافه می‌شود یا توسط خمیر نان به خود خمیر. هنگامی که ویتامین C به عنوان بخشی از فرایند پخت مورد استفاده قرار می‌گیرد: 

  • گلوتن تقویت می‌شود. 
  • حجم نان بزرگ‌تر شده و نان به راحتی خرد نمی‌شود. 
  • باعث کاهش ضخامت نان می‌گردد. 
  • پخت نان سریع‌تر صورت می‌گیرد. 

صنایع نوشیدنی:

تولید‌کنندگان آبمیوه و سایر محصولات نوشیدنی با خرید اسید اسکوربیک از تامین‌ کننده مواد اولیه غذایی، آن را در محصولات خود به عنوان یک ماده افزودنی طبیعی استفاده می‌کنند. این اسید برای تجدید یا بهبود ارزش غذایی کلی نوشیدنی بدون تأثیر آن روی طعم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پردازش میوه:

هنگامی که میوه در معرض اکسیژن قرار دارد، فرآیند اکسیداسیون آغاز می‌شود و باعث قهوه‌ای شدن میوه می‌گردد. میوه‌ای که به رنگ قهوه‌ای تبدیل شود، یا دور ریخته یا ممکن است خریداران آن را رد کنند. استفاده از اسکوربیک اسید در این محیط‌ها به دلیل PH پایین، روند اکسیداسیون را کند می‌نماید. به عنوان ماده نگهدارنده و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند از قهوه‌ای شدن جلوگیری کند، خطر ابتلا به رشد میکروب‌ها را کاهش داده و درنهایت باعث حفظ شادابی محصول می‌شود. 

فرآورده‌های گوشت:

مشابه کاربرد آن در فرآوری میوه، استفاده اصلی اسید اسکوربیک در محیط‌های گوشتی برای جلوگیری از اکسیداسیون است. وقتی گوشت اکسید می‌شود، به رنگ قهوه‌ای تبدیل می‌گردد. در حالی که این گوشت به طور کلی برای خوردن بی‌خطر است، بسیاری از سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها، قصابی‌ها و سایر مراکز فروش گوشت، در این شرایط آن را نمی‌پذیرند. استفاده از اسکوربیک اسید به عنوان ماده نگهدارنده، روند اکسیداسیون را به تأخیر انداخته و باعث می‌شود گوشت تازه به نظر برسد و برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر باشد. پویاویژن، وارد‌کننده اسید اسکوربیک با فروش اسید اسکوربیک به تولید‌کنندگان محصولات غذایی، هم در تأمین ویتامین C بدن و هم در حفظ طعم و رنگ محصولات کمک شایانی می‌کند. 

تصفیه آب:

تصفیه‌خانه‌ها جهت از بین بردن باکتری‌های منابع آب، از کلر استفاده می‌کنند. در حالی که این ماده خنثی‌کننده مؤثر باکتری‌هاست و باعث می‌شود آب، مناسب برای آشامیدن نباشد. محلول کلر که به دنبال تصفیه آب تخلیه می‌شود، می‌تواند جریان‌ زندگی آبزیان را مختل کند. محبوب‌ترین روش کلرزدایی «منفعل» این است که آب را در یک ظرف باز بگذراید و منتظر بمانید تا هوا و نور خورشید به طور طبیعی کلر را با گذشت زمان از بین ببرد. 

وارد کننده اسیداسکوربیک

البته این روش در مقیاس بزرگ وقت‌گیر بوده و عملاً امکان‌پذیر نیست. از کاربرد‌های تجاری آن می‌توان گفت این ماده به عنوان یک روش شیمیایی مؤثر جهت خنثی نمودن کلر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با این تفاوت که مؤثرتر و بسیار ایمن‌تر از سایر روش‌های کلرزدایی با استفاده از مواد شیمیایی مبتنی بر گوگرد است. مجوز مصرف اسید اسکوربیک همراه با آسکوربات سدیم برای این منظور داده شده است تا آب کلر شده بدون تأثیر محیط بر روی رودخانه‌ها ر‌ها شود. 

بهداشت و تغذیه:

رایج‌ترین و محبوب‌ترین مصرف ویتامین C، از طریق مکمل‌هاست. این مکمل‌ها اغلب به شکل پودر یا قرص هستند و برای محافظت از سلول‌ها، حفظ پوست سالم و همچنین جهت تسریع بهبودی در روند سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های مشابه استفاده می‌شوند. با افزایش آگاهی عموم افراد جامعه نسبت به سلامتی خود و دنبال نمودن راه‌حل‌های مناسب و مقرون به صرفه‌ برای تقویت سیستم ایمنی، استفاده از مکمل‌های ویتامین C بسیار گسترش یافته است. تحقیقات صورت گرفته توسط انجمن تولید‌کنندگان مواد غذایی سالم در سال ۲۰۱۶ نشان داد که حدود ۲۷ درصد از مردم بریتانیا به صورت منظم  ویتامین C مصرف می‌کنند و این ویتامین، سومین مکمل محبوب میان آن‌ها می‌باشد. 

بازار جهانی اسید اسکوربیک

در خصوص بازار جهانی ویتامین C، باید بگوییم که تولیدکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد کمبود ویتامین به وجود آمده است و علت آن تغییر شیوه زندگی و عادات غذایی مردم در سراسر جهان می‌باشد، باید انتظار افزایش تقاضا و به دنبال آن تولید این ماده را داشته باشند.  

با توجه به تقاضا و در دسترس بودن امکانات تولیدی ارزان‌قیمت در چین، آسیا و اقیانوسیه، پیش‌بینی می‌شود که این مناطق، سریع‌ترین بازار رشد اسکوربیک اسید در آینده را به خود اختصاص دهند. بازار جهانی اسید اسکوربیک در آمریکای شمالی و اروپا به دلیل افزایش بیماری‌هایی مانند دیابت، در حال رشد است؛ زیرا اسید آسکوربیک به عنوان یک شیرین‌کننده کم‌کالری جایگزین قند می‌شود.  

صنعت داروسازی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده اسید اسکوربیک است. از آنجا که ویتامین C به بازیافت اشکال اکسید شده ویتامین E کمک می‌کند، در صنایع دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنعت داروسازی، اسکوربیک اسید در ساخت آنتی اکسیدان‌ها کاربرد اساسی دارد. 

نتیجه‌گیری

با تهیه این ماده از معتبرترین تامین کننده اسید اسکوربیک، می‌توان از آن به عنوان یک افزودنی جهت افزایش کیفیت و بهبود پایداری مواد غذایی استفاده نمود. پویاویژن، وارد‌ کننده اصلی اسید اسکوربیک با خرید این ماده از برترین تولید‌کنندگان دنیا، کیفیت را به محصولات شما هدیه می‌دهد. جهت خرید و دریافت قیمت اسید اسکوربیک با ما در تماس باشید. از همراهی شما تا پایان این مجلۀ آموزشی صمیمانه سپاسگزاریم. 

4 دیدگاه

  1. ساره دامغانی گفت:

    فروش اسید اسکوربیک به چه صورت انجام میدید؟

    • تحریریه پویا ویژن گفت:

      درود
      جهت خرید اسید اسکوربیک به صفحه تماس با ما مراجعه کنید . همکاران ما در بخش فروش شما را راهنمایی خواهند کرد.
      با تشکر

  2. سهیل گفت:

    سلام قیمت اسید اسکوربیکو میخواستم

    • تحریریه پویا ویژن گفت:

      با سلام.
      جهت دریافت قیمت محصولات از جمله اسید اسکوربیک با بخش فروش و شماره های ۴۴۳۵۷۸۹۰ ۰۲۱
      ۴۴۳۵۷۹۸۶ ۰۲۱ تماس حاصل کنید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *