کربوکسی متیل سلولز یک تثبیت کننده سرما در محصولات غذایی است

کربوکسی متیل سلولز یک تثبیت کننده سرما

کربوکسی متیل سلولز یک تثبیت کننده سرما در محصولات غذایی است

کربوکسی متیل سلولز سالهاست که به عنوان افزودنی E466 در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده را می توان در خامه، بستنی، ماست، انواع نوشیدنی ها، ژله ها، شربت ها، کوکی ها، رشته های فوری و خمیر دندان ها یافت.

از سلولز در یک فرایند صنعتی تولید می شود که به موجب آن گروه های هیدروکسیل (OH-) مولکول های گلوکز تشکیل دهنده زنجیره سلولز، تا حدی توسط گروه های کربوکسی متیل جایگزین می شوند.

کربوکسی متیل سلولز (CMC) به عنوان جایگزین کننده چربی در محصولات غذایی فرآوری شده و آماده برای خوردن، طرفداران بسیار زیادی به دست آورده است. به عنوان تثبیت کننده سرما در مواد غذایی و نوشیدنی ها است.  تثبیت کننده های مبتنی بر کربوهیدرات ها و عوامل ژل کننده، سدیم و پتاسیم فسفات همچنین می تواند تثبیت و ژل کردن سیستم های مختلف غذایی را فراهم کرده و آن را فعال کند.

کربوکسی متیل سلولز همچنین به عنوان عامل تثبیت کننده در طول تولید نانوذرات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد که در کاربردهای مختلفی از جمله بستهای یخ برای حفظ نقطه انجماد پایین استفاده می شود. استفاده از کربوکسی متیل سلولز به عنوان عامل تثبیت کننده باعث کاهش هزینه تولید و مصرف همتایان گرمایشی گران قیمت آن شده است که به نوبه خود انتظار می رود رشد اقتصادی کربوکسی متیل سلولز در سال های آینده خوب باشد.

کربوکسی متیل سلولز در چندین مواد غذایی و نوشیدنی منجمد به عنوان یک عامل تثبیت کننده و تقویت کننده ویسکوزیته مورد استفاده قرار گرفته است. بستنی ها برنامه های کلیدی برای CMC هستند، زیرا نیاز به میکسرهای یخ نمکی را از بین می برد و از این طریق هزینه تولید بستنی را کاهش می دهد و با جلوگیری از شکل گیری کریستالهای تارترات پتاسیم در زمان پایان، انرژی و زمان را صرفه جویی می کند.


شرکت بازرگانی پویا ویژن وارد کننده و تامین کننده  انواع مواد اولیه غذایی

لطفا جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش خرید کربوکسی متیل سلولز با ما در تماس باشید همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۳۵۷۸۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *