گلوکو سوربیتول در ایزومالت

گلوکو سوربیتول در ایزومالت

ایزومالت یک شیرین کننده بدون قند با مزه عالی است. محصولات ساخته شده با ایزومالت از لحاظ ظاهری مشابه محصولاتی هستند که با شکر تولید می شوند. مزایای سلامتی و ثبات ایزومالت که از قند حاصل می شود. آن را به یک ماده همه کاره و با ارزش برای غذاهای کم کالری و داروهای کم کالری تبدیل می کند. یک ماده سفید، کریستالی و بدون بو است. ایزومالت ترکیبی از دو الکل دی ساکارید است: گلوکو مانیتول و گلوکو سوربیتول.

چندین سال است که در محصولاتی مانند آب نبات های سخت، تافی ها، آدامس ها، شکلات ها، کالاهای پخته شده، مکمل های غذایی استفاده می شود. این گیاه از اوایل دهه ۱۹۸۰ در اروپا موجود است و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور جهان در محصولات متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش سوربیتول
گلوکو سوربیتول در ایزومالت

مزایای ایزومالت :

ایزومالت مزایایی دارد که متناسب با تغییر سبک زندگی و دستورالعمل های معاصر برای رژیم های سالم است. این در دسترس بودن گزینه های غذایی برای تعداد فزاینده افرادی که مایل به ایجاد پیشرفت های متوسط،اما نه شدید در رژیم غذایی خود هستند، افزایش می یابد. ایده آل برای مصرف کنندگان که می خواهند شیوه زندگی سالم تری را اتخاذ کنند، شاید با اتخاذ یک رژیم بدون قند، در حالی که هنوز هم می توانند از دسرهای مورد علاقه خود، آب نبات و سایر غذاهای شیرین بعضاً به عنوان بخشی از وعده های غذایی یا میان وعده ها لذت ببرند.

روند دو مرحله ای با ساکارز آغاز می شود. ابتدا ، یک آنزیم ارتباط بین گلوکز و فروکتوز موجود در ساکارز را دوباره تنظیم می کند. در مرحله دوم، دو قسمت هیدروژن در قسمت فروکتوز دی ساکارید به اکسیژن اضافه می شود. تقریباً نیمی از قسمت فروکتوز دی سکارید اصلی به مانیتول تبدیل شده و حدود نیمی از قسمت فروکتوز دی ساکارید اصلی به سوربیتول تبدیل می شود. بنابراین ایزومالت حاوی دو الکل دی سکارید مختلف است: گلوکو مانیتول و گلوکو سوربیتول.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *